| کد خبر: 27369 |

توسعه صنعت دریانوردی ایران با نظارت دقیق بر عملکرد دریانوردان

تین نیوز | عضو هیأت عامل و معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی جزییاتی بیشتر در خصوص اهداف و برنامه های سمینار دوروزه مدیران بندری و دریایی کشور در جزیره قشم به منظور بررسی چالش ها و راهکارهای صنعت دریانوردی ایران را تشریح کرد.

به گزارش تین نیوز از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، سید علی استیری  ایجاد یکپارچگی اجرایی در مدیریت بخش های حمل و نقل دریایی را از جمله اهداف سمینار مدیران دریایی کشور در جزیره قشم عنوان کرد و افزود: در این نشست، ابعاد مختلف مباحث دریایی و تجاری ارزیابی و بررسی می شود و راهکارهای عملی بهبود کیفیت دریانوردی با همکاری متخصصان این حوزه، احصاء خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه توانمندسازی نیروی انسانی در حوزه دریانوردی از دیگر اهداف برگزاری این همایش می باشد، اضافه کرد: با توجه به الحاق سازمان بنادر و دریانوردی کشور به کنوانسیون کار دریانوردان(MLC)، مقررات مربوط به این کنوانسیون از خردادماه سال 94 در کشور اجرایی می شود.

استیری با بیان به اینکه تمهیدات لازم برای اجرایی شدن این کنوانسیون و رعایت حداکثری الزامات آن در این سمینار مورد بحث و بررسی قرار می گیرد، گفت: بهبود شرایط استخدام، ساعت کار و مرخصی، امکانات رفاهی، غذا و بهداشت، مراقبت های پزشکی و مسائل امنیتی دریانوردان از جمله مواردی است که چالش ها و راهکارهای آن به بحث و گفتگو گذاشته می شود.

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی کشور تامین و حفظ ایمنی دریایی به ویژه ارائه کیفی خدمات جستجو و نجات دریایی را یکی دیگر از مباحث محوری این سمینار عنوان کرد و ادامه داد: اجرای موثر کدهای رسیدگی به سوانح دریایی با تدوین راهکارهای پیشگیرانه برای کاهش این سوانح به ویژه در شناورهای سنتی، مورد ارزیابی مدیران این بخش قرار می گیرد.

به گفته وی، به منظور پوشش حداکثری خدمات جستجو و نجات دریایی در نقاط پر ترافیک و حادثه خیز با الحاق 6 فروند شناور ناجی جدید به ناوگان دریایی کشور، تعداد این شناورها به 16 فروند افزایش خواهد یافت.

استیری در ادامه به شعار امسال سازمان جهانی دریانوردی مبنی بر نظارت بر اجرای موثر مقررات بین المللی دریایی در بنادر و کشتی ها اشاره کرد و اظهار داشت: بر همین اساس، روش های مقابله با آلودگی دریایی در این سمینار به بحث و گفتگو گذاشته می شود.

وی از برنامه ریزی های صورت گرفته به منظور نظارت دقیق تر کارشناسان بر اجرای مقررات دریایی حمل کالا و مسافر خبر داد و افزود: اجرای دقیق کنوانسیون آب توازن کشتی ها و تخلیه آن در 200 مایل قبل از ورود به آب های دریای عمان با توجه به آسیب پذیر بودن منطقه دریای خلیج فارس به لحاظ زیست محیطی، از برنامه های پیشگیرانه این سازمان در سال جاری است.

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی کشور ارتقا جایگاه ایران به رتبه پانزدهم بین 170 کشور در سازمان جهانی دریانوردی IMO)) را به عنوان موفقیت بزرگ جامعه دریایی کشور دانست و خاطرنشان کرد: ارائه سندهای کاربردی و تخصصی توسط متخصصان دریایی کشور برای بهبود کدها و مقررات سازمان جهانی دریانوردی، زمینه ساز کسب این رتبه شده است.

وی در پایان یادآور شد: در  بخش دیگری از این سمینار، مدیران کل بنادر و دریانوردی استان های ساحلی نیز مشکلات و مباحث دریایی استان خود را در راستای توسعه فعالیت های دریایی اعلام می کنند و در نهایت، با تصویب قطعنامه این سیمنار به پایان می رسد.

یادآور می شود، بیش از 100نفر از مسئولان ستادی سازمان بنادر، مدیران کل و معاونین امور دریایی ادارات بنادر و دریانوردی هفت استان ساحلی به همراه کارشناسان و متخصصان این صنعت، از امروز در جزیره عجایب هفتگانه خلیج فارس گرد هم آمده اند تا طی نشستی دو روزه، راهکارهای موجود برای رفع چالش های صنعت دریانوردی را بررسی کنند.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.