| کد خبر: 27368 |

سمینار مدیران دریایی کشور در جزیره قشم آغاز به کار کرد

تین نیوز | سمینار بررسی چالش های صنعت دریانوردی ایران به منظور یافتن راهکارهای مناسب جهت رفع این چالش ها با حضور مدیران ارشد حوزه دریایی کشور از دفتر مرکزی سازمان بنادر و دریانوردی و همچنین هفت استان ساحلی به میزبانی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان ساعتی پیش در جزیره قشم آغاز به کار کرد.

به گزارش تین نیوز از  روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، بیش از 100نفر از مسئولان ستادی سازمان بنادر، مدیران کل و معاونین امور دریایی ادارات بنادر و دریانوردی هفت استان ساحلی به همراه کارشناسان و متخصصان این صنعت، از امروز در جزیره عجایب هفتگانه خلیج فارس گرد هم آمده اند تا طی نشستی دو روزه، راهکارهای موجود برای رفع چالش های صنعت دریانوردی را بررسی کنند.

ابراهیم ایدنی، مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان به عنوان میزبان این نشست در آیین افتاحیه این نشست طی اظهاراتی اهداف برگزاری این سمینار دو روزه را بر شمرد و گفت: باید ابزارهای لازم برای اجرای کنوانسیون ها در ابعاد مختلف مالی، قانونی و حقوقی فراهم شود.

طبق برنامه ریزی های صورت گرفته، محمد سعید نژاد معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی به عنوان نماینده جمهوری اسلامی ایران در مجامع بین المللی دریانوردی و همچنین "سید علی استیری" معاون امور دریایی این سازمان نیز در ادامه این گردهمایی به ایراد سخنرانی می پردازند.

همچنین در بخش دیگری از این سمینار، مدیران کل بنادر و دریانوردی استان های ساحلی کشور نیز پیشنهاداتی برای توسعه فعالیت های دریایی خود را ارایه خواهند کرد.

گفتنی است، استان های هرمزگان، بوشهر و خوزستان، سیستان و بلوچستان، گلستان، مازندران و گیلان به عنوان هفت استان ساحلی کشور به شمار می روند که امور دریایی این استان ها تحت مدیریت عالی سازمان بنادر و دریانوردی کشور در تهران انجام می شود.

شایان ذکر است، نشست مدیران دریایی کشور در چنین سطح مدیریتی و همچنین گستردگی تعدد شرکت کنندگان، برای نخستین بار در کشور امسال در حالی به میزبانی استان هرمزگان برگزار می شود که این استان با برخورداری از 71 بندر بزرگ و کوچک و همچنین دو هزار و 238 کیلومتر نوار ساحلی (با احتساب جزایر) مهم ترین استان دریایی کشور قلمداد می شود. 

گفتنی است، منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی به عنوان بزرگترین بندر تجاری کشور، بندر شهید حقانی به عنوان بزرگترین بندر مسافری کشور و همچنین بنادر جزیره قشم شامل شهید ذاکری، پهل و لافت به عنوان پرترددترین بنادر مسافری کشور همگی در استان هرمزگان واقع شده اند و با اقدامات صورت گرفته طی سال های پس از انقلاب اسلامی، این استان به مرکز ثقل صنعت حمل و نقل دریایی در ایران و منطقه تبدیل شده است.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.