| کد خبر: 27340 |

ایجاد خط ویژه در شهر ایلام از نیازهای اساسی است

تین نیوز | رئیس سازمان تاکسیرانی ایلام گفت: ایجاد خط ویژه در شهر ایلام از نیازهای اساسی است.
 
افشین مظفری اظهار داشت: عوارضی که از سوی تاکسیرانی از تاکسی‌داران ایلامی اخذ می‌شود شامل سالانه 30 هزار تومان است.
 
رئیس سازمان تاکسیرانی ایلام گفت: افزون بر این، برای صدور کارت شهری و صدور پروانه فعالیت نیز 55 هزار تومان برای دو سال از هر تاکسی‌دار اخذ می‌شود که در مجموع می‌توان اعلام کرد که سالانه 27 هزار و 500 تومان بابت صدور کارت و پروانه از هر تاکسی‌دار اخذ می‌شود.
 
وی ادامه داد: این درحالی است که 50 درصد حق بیمه تاکسی‌داران از سوی دولت به سازمان تامین اجتماعی پرداخت می‌شود که معادل 80 هزار تومان بوده و افزون بر این پرداختی ماهانه سهمیه سوختی برای تاکسی‌داران در نظر گرفته می‌شود.
 
این مسئول اضافه کرد: سازمان تاکسیرانی ایلام وظیفه خود دانسته که به تاکسی‌داران ایلامی ارائه خدمات دهد و در این راه افتخار کرده و از هیچ کوششی دریغ نخواهد کرد اما اصل مشکل تاکسیداران محدودیت ترافیکی در شهر ایلام است.
 
مظفری تصریح کرد: به عنوان مثال مسافربران شخصی به راحتی وارد عرصه کار و تلاش شده و در کنار خط تاکسی و حوزه مرکزی شهر ایلام علاوه بر ایجاد ترافیک سنگین در جابه‌جایی مسافران درون شهری نیز دخالت می‌کند.
 
رئیس سازمان تاکسیرانی ایلام گفت: عمده‌ای از فعالان این حوزه مشکلات خاصی به وجود آورده و با اخذ کرایه‌های متعدد و سنگین برای شهروندان نیز مشکلاتی پدید می‌آورد و در مقابل هیچگونه برخوردی با آنان صورت نگرفته است.
 
وی ادامه داد: از طریق راهنمایی و رانندگی بارها با مسئولان این حوزه مکاتباتی صورت گرفته و شورای ترافیک شهرستان نیز در جریان این موضوع بوده اما متاسفانه تاکنون در این راستا اقدامی صورت نپذیرفته است. اگر محدودیت ترافیکی در ایلام ایجاد شود علاوه بر اینکه بر کاسته شدن بار ترافیکی کمک خواهیم کرد رفاه مردم و شهروندان را در آمد و شدها به دنبال دارد.
 
این مسئول اضافه کرد: افزون بر این مشکل درآمدزایی تاکسی‌داران شهر ایلام نیز برطرف می‌شود که یکی از مشکلات مهم و اساسی تاکسی‌داران ایلام فقدان محدودیت ترافیکی و فقدان خط ویژه در ایلام است.
 
مظفری تصریح کرد: از فرمانده انتظامی استان ایلام تشکر ویژه‌ای داشته چون بارها با تاکسیداران با مراجعه به آن فرماندهی مشکلات این حوزه را بر طرف کرده‌اند که در این جا لازم می‌بینم از همکاری‌های صمیمانه این فرماندهی تقدیر و تشکر کنم. با پیگیری‌های فرمانده انتظامی استان ایلام بخشی از مشکلات تاکسی‌داران ایلامی برطرف شده است.
 
رئیس سازمان تاکسیرانی ایلام گفت: بارها برای ایجاد خط ویژه به مسئولان امر مراجعه کرده اما مسئولان با صراحت اعلام کرده‌اند که امکان ایجاد خط ویژه در شهر ایلام به واسطه محدویت خیابان‌ها و معابر اصلی تحقق این مهم امکانپذیر نیست.
 
وی ادامه داد: بر اساس اعلام نظر مسئولان امر خیابان‌های ایلام جوابگوی ایجاد خط ویژه نبوده و این درحالی است که شهر ایلام به عنوان مرکز استان نیازمند ایجاد خط ویژه شهری است.
 
رئیس سازمان تاکسیرانی ایلام ادامه داد: در شهر ایلام خط ویژه برای تردد اتوبوس‌ها، خودروهای خدمات‌رسان مانند آتش‌نشانی، تاکسی‌ها، پلیس و حتی آمبولانس‌ها در شرایط خاص بوده که متاسفانه شهر ایلام به عنوان مرکز استان فاقد این مهم است.
 
این مسئول اضافه کرد: در بسیاری از موارد دیده شده که انتقال بیماران به مراکز درمانی استان ایلام با عنایت به ترافیک سنگین شهر ایلام در ساعات مختلف امری غیر قابل تحقق است که باید برای رفع این معضل چاره‌جویی شود.
 
مظفری تصریح کرد: باید در ساعات پرترافیک شهر ایلام محدودیت‌های ترافیکی ایجاد شود تا استفاده از وسیله نقلیه شخصی در برخی از معابر شهر ایلام محدود شود.
 
رئیس سازمان تاکسیرانی ایلام گفت: به عنوان مثال هر تاکسی که قصد تردد از معابر اصلی شهر تا رزمندگان را داشته باشد بین 45 دقیقه تا یک ساعت طول می‌کشد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.