| کد خبر: 27304 |

استفاده از ظرفیت های مردمی مهمترین رویکرد در طرح های توسعه شهری است

تین نیوز | مدیرکل دفتر نظارت بر طرح های توسعه و عمران وزارت راه و شهرسازی، استفاده از ظرفیت های مردمی و نهادهای غیر دولتی را، رویکردی نوین و مهم در تهیه، نظارت و اجرای طرح های توسعه عمران شهری بیان کرد.

به گزارش تین نیوز از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان گلستان، مسعود حمزه ای در حاشیه نخستین گردهمایی مدیران شهرسازی و معماری ادارات كل راه و شهرسازی كشور در گرگان اظهارداشت: این اقدام در حقیقت درگیر کردن مردم با مسایلی است که توجه و منافع آنها به خودشان بر می گردد.
به گفته وی، هر قدر از دولتی بخواهیم که بر طرح های توسعه عمران شهری نظارت کند این اقدام به لحاظ وسعت شهرها مقدور نیست.

حمزه ای، تخلفات این بخش را به چند دسته تقسیم کرد و توضیح داد: دسته ای از تخلفات ناشی از ابهام در قوانینی است که قابل تفسیر هستند و دسته ای دیگر، تخلفاتی است که براساس مجوزهای خلاف دستگاه های دولتی و شهرداری ها صورت می گیرد.

وی، دسته سوم تخلفات را، از ناحیه مردم دانست و گفت: در حال چاره جویی برای این تخلفات هستیم.
این مقام مسوول در وزارت راه وشهرسازی اظهارداشت: ضرورت شفاف سازی ضوابط و مقررات، سنگین کردن هزینه تخلفات توسط مسوول صدور پروانه از قبیل تخلفاتی که از سوی مراجع قانونی نظیر شهرداری ها صورت می گیرد، از جمله این راهکارها می باشد.

حمزه ای، فعال و حساس کردن مردم و اطلاع رسانی آنها از اینکه تا چه حد حق پیگیری تخلفاتی را دارند که بدون مجوز و پروانه صورت می گیرند، بعنوان راهکار دیگر بیان کرد.

وی اضافه کرد: ارائه آمار از میزان تخلفات قابل محاسبه نیست زیرا که ممکن است تخلف مورد نظر به لحاظ ضوابط و مراجع قضائی تخلف نباشد اما می شود سیر صعودی و نزولی میزان پرونده ها را استخراج کرد.
در اولین گردهمایی مدیران شهرسازی و معماری ادارات كل راه و شهرسازی كشور، معاون شهرسازی و معماری وزیر راه و شهرسازی و مسوولان گلستان نیز حضور داشتند.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.