| کد خبر: 27300 |

پیشنهادی برای خروج بازار آزاد خودرو از رکود

تین نیوز | رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران اتومبیل گفت: در صورتی که ایران خودرو و سایپا مانند سال‌های پیشین محصولات خود را به صورت امانی در اختیار نمایشگاه‌داران اتومبیل بگذارند بازار آزاد خودرو از رکود خارج خواهد شد.
 
حسن زمانی‌افشار اظهار کرد:‌ از ابتدای سال جاری تاکنون بازار خودرو در رکود به سر می‌برد.
 
وی با بیان این‌که فرار رسیدن ماه محرم و پس از آن نیز صفر، رکود بازار خودرو را تشدید کرده است، خاطرنشان کرد: در این شرایط نمایشگاه‌داران اتومبیل به دلیل کاهش شدید معاملات متحمل زیان زیادی شده‌اند.
 
رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران اتومبیل ادامه داد:‌ تا سال 1390 ایران خودرو و سایپا علاوه بر نمایندگی‌های فروش خود، محصولاتشان را به صورت امانی در اختیار نمایشگاه‌داران اتومبیل معتبر و مورد اعتماد خود قرار می‌دادند تا با اندکی سود بیشتر در بازار آزاد بفروشند.
 
وی افزود: در شرایط فعلی آغاز مجدد این کار می‌تواند از یک سو باعث افزایش دسترسی مشتریان به محصولات این دو خودروساز بزرگ با قیمت‌های مناسب شده و از سوی دیگر نیز معاملات بازار آزاد خودرو را رونق بخشد.
 
زمانی‌افشار با بیان این‌که هم اکنون دلالان و واسطه‌ها محصولات ایران خودرو و سایپا را از این خودروسازان و نمایندگی‌های آن‌ها خریداری کرده و با قیمت‌های گزاف در بازار آزاد می‌فروشند، تصریح کرد: فروش امانی خودرو توسط نمایشگاه‌داران اتومبیل باعث می‌شود دست واسطه‌ها و دلالان از این بازار کوتاه شده و فاصله بین قیمت کارخانه‌ای و آزاد خودروها نیز به حداقل خود برسد.
 
رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران اتومبیل خاطرنشان کرد:‌امیدواریم با توجه به رشد قابل توجه تولید ایران خودرو و سایپا در سال جاری‌، این شرکت‌ها فروش امانی خودرو به نمایشگاه‌های اتومبیل معتبر را پس از پنج سال وقفه مجددا در دستور کار خود قرار دهند.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.