| کد خبر: 27294 |

◄ آنتونف و پرسش‌های بی‌پاسخ

تین نیوز | انتشار گزارشی در تین نیوز با عنوان "یک سقوط و چند ابهام" که به دلایل سقوط آنتونف به نقل از مسئولان پرداخته و در پایان این پرسش را مطرح کرده بود که" آیا سقوط هواپیمای ایران 140 واقعا یک حادثه و غیرقابل پیش بینی بود؟ " با نظرات متفاوت مخاطبان تین نیوز مواجه شد.
این نظرات در ادامه آمده است:

1- چرا بخش مهمی مثل سوانح را همیشه به دست آدم های نالایق می‌سپارید. مدتی رئیس این بخش آقای [...] بود که کارشناس معدن بودند و معاون ایشان آقای [...] که فردی [...] بود که نه به خاطر بررسی سوانح(زیرا هیچ وقت در سایت سانحه ای دیده نمی شود) بلکه فقط به خاطر اینکه نفرات ماموریت های خارجی را تعیین می کند دارای اعتبار ظاهری بود. رشته تحصیلی وی را نیز همه می دانیم که هیچ ارتباطی با هواپیما یا هلیکوپتر و یا هیج وسیله پرنده ای حتی عقاب ندارد و متاسفانه اطلاعاتی هم در این زمینه ندارند. حالا هم فقط [...] این بخش عوض شده که آنهم مثل آقای [...] فقط به فکر منفعت خود است تا کشور. البته ایشان در هر قسمتی که فعالیت می نمایند کاملا فعالند. مثلا در قابلیت پرواز که بودند کلاس های آموزشی را برای شرکت های هواپیمایی به صورت خصوصی در موسسه ای که متعلق به خودشان اجباری می کردند. ایشان با گروهی که تشکیل دادند با قیمت های کلان به بهانه آموزش این دوره ها را تحمیل می نمودند.

2- در پس پرده حمله به یک پروژه ملی چه نهفته است؟ نیات افرادی که به ویژه در تین نیوز مرتب تمام هم و غم خود را به این موضوع اختصاص داده اند چیست؟ در مورد سایر سوانح نیز چنین برخورد کرده اند؟ چند صفحه گزارش برای حادثه قبلی که فالکن سازمان بود تهیه شده است؟ و ده ها پرسش دیگر؟ کسی جواب دهد.

3- از مدیر عامل بخش مونتاژ هواپیماهای روسی و اوکراینی صنایع دفاع (هسا) و رئیس سازمان هواپیمایی کشوری بپرسید چرا موتور هلی کوپتر روسی روی هواپیمای مسافربری آنتونوف ۱۴۰ ساقط شده نصب بود؟ کجای دنیا مدیران و کارشناسان هواپیمایی چنین می کنند؟ مگر هواپیما پژو آر دی است که موتور پیکان ایرانی روی آن نصب گردد؟! مردم موش آزمایشگاهی نیستند آقایان مدیر و مسئول. 

4- چرا هیچ کس نمی رود از مدیران و مسئولان دولت سازندگی که این پروژه را استارت زدن و دولت بعدی که به تولید انبوه رساندن بپرسد چرا این هواپیما را تولید کردند؟ 

5- چرا دولت آقای خاتمی که این هواپیما را به تولید انبوه رساند مشکلاتش را حل نکرد؟ اگر مشکلی دارد!؟!


خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • شاهرخ ظهرابزاده 0 0

    پاسخ های بنده: ۱ - نمی دانم ۲ - هدف این حمله ها پوپولیسم و خود شیرینی است. مثلا چند سال قبل فوکر ۵۰ کیش ار در شارجه سقوط کرد و از حدود ۵۰ مسافر یک یا دو نفر نجات یافتند و ما بقی فوت شدند. آیا جایی گفته شد ای داد! فوکر ۵۰ چه غیر ایمن است؟ هواپیمای ارباس ۳۰۰-۶۰۰ دارای نقصی در دم عمودی است که فشردن پدال توسط خلبان در شرایطی خاص می تواند منجر به کنده شدن آن و سقوط هواپیما شود. مانند آنچه برای هواپیمای ارباس ۳۰۰-۶۰۰ آمریکن ارلاین در سال ۲۰۰۱ پس از برخاستن از نیویورک رخ داد: http: / / en. wikipedia. org / wiki / American _ Airlines _ Flight _ ۵۸۷ همین الان حدود ۲۰ الی ۳۰ فروند از این تایپ در ایران پرواز می کنند. یا این یکی که برای هواپیمای کینگ ار پس از برخاستن از فرودگاه سیدنی رخ داده و یکی از موتورها از کار افتاده و هواپیما به دلیل اضافه وزن سقوط کرده. این سانحه خیلی مشابه سانحه ایران ۱۴۰ است: http: / / en. wikipedia. org / wiki / Advance _ Airlines _ Flight _ ۴۲۱۰ حالا پس از این سوانح آیا سازندگان به دادگاه جنایی فراخوانده شده اند؟ ۳ - هواپیمای انگلیسی BAE ۱۴۶ که الان ماهان بیش از ۱۵ فروندش را دارد هم رویش موتوری نصب شده که تغییر یافته موتور هلیکوپتر است. هرکه این سوال رو پرسیده برود از سازندگان انگلیسی آن هواپیما این سوال رو بپرسد. هرچه آنها گفتند، پاسخ ایران ۱۴۰ هم خواهد بود. ۴ - به همان علت که از سازندگان کینگ ار و ارباس ۳۰۰(که برای نمونه در پاسخ به سوال ۲ عرض شد) و تقریبا تمام هواپیماهای ساخته شده در عالم که همگی در کارنامه خود سانحه دارند، کسی نمی پرسد که چرا هواپیما رو ساخته اند. ۵ - با فرض وجود مشکل، به همان علتی که نقص ارباس ۳۰۰-۶۰۰ تا قبل از سانحه مشخص نشده بوده.

  • حسین 0 0

    اقای شاهرخ: این هواپیما قبلا عم صانحه داشته، پس جواب شما در مورد ۵ اشتباه است!