| کد خبر: 26790 |

تمایل خودروسازان سوئدی به جایگزینی فرانسوی ها در بازار خودرو ایران

تین نیوز |  سایت خبری اتوجاست در مقاله ای به قلم سایمون واربوتن نوشت: تشکیلات صادر کنندگان اتوموبیل اسکاندیناوی خبر تمایل خود برای حضور در ایران را تایید کرده اند.

 این تشکیلات خودروسازی قصد دارند ریاست هیئتی را به عهده بگیرند که برای دسترسی  به بازار ایران تلاش خواهند کرد.
 
کارشناسان اسکاندیناوری معتقدند که با توجه به شرایط جدید دیپلماتیک با ایران، وضعیت می تواند به نحو موثری تغییر کند و شرایط را برای حضور آنها در بازار ایران ایجاد کند.
سازندگان خودرو در اسکاندیناوی با توجه به احتمال لغو تحریم ها در مورد تجارت با ایران در زمینه خودروسازی، معتقدند که این امکان فراهم می شود تا آنها بتوانند برای توسعه برنامه خودروسازی خود با ایران وارد مذاکره شوند.
در ادامه این گزارش آمده است که گروه FKG تلاش دارد تا هیئت خود را برای مذاکره به ایران آماده کند و به ایران سفر کنند.

گروه شرکتهای خودروساز اسکاندیناوی پیش از این به کشورهای برزیل و چین و روسیه نیز مسافرت و مذاکرات مختلفی داشته اند تا کار خود را در جهان توسعه دهند.

آقای فردریک سیدال مدیر اجرایی FKG میگوید که آنها قصد دارند در ماه ژانویه دی ماه 93 وارد ایران شوند.
آقای سیدال میگوید که در نشست سالانه در گوتنبرگ آنها از دولت میخواهند که از آنها حمایت مالی بعمل آورد و همکاری دولت و بانک های ایران با این گروه خودروسازی افزایش یابد.

این تشکیلات انتظار دارد که توسط دولت نیز حمایت مالی شود و آنها از این موضوع راضی هستند که کار به این نحوی انجام شود تا از حمایت های مالی دولت و بانک های ایران و سایر مشوق های سرمایه گذاری در ایران برخوردار شوند.
او قبل از نشست "ایران و بازار جدید و قدیم"  در گوتنبرگ که توسط دفتر بازرگانی ایران و سوئد برگزار شده، میگوید: بین کشورهای اسکاندیناوی و ایران یک اعتماد به نفس و اعتماد کاری وجود دارد و ما با سازندگان خودرو در ایران کار میکنیم و میدانیم که آنها چه انتظاری از ما دارند و به دنبال کدام سی-کی-دی CKD و لیسانس آن می باشند.

او میگوید: پس از دوسال عملیات سی-کی-دی بین سوئد و کشورهای اسکاندیناوی با ایران آغاز می شود و ما میدانیم این اتفاق خواهد افتاد.
وی تصریح کرد: این یک سؤال است که شرکتهای فرانسوی و سوئدی چگونه در ایران در کنار هم فعالیت می کنند. در حال حاضر اسکاندیناوی و فرانسه در یک مسیر قرار گرفته اند و میتوانیم این تجارت را با ایران افزایش دهیم.
 

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.