| کد خبر: 26787 |

کشتی " " HANBADA سفر دریایی جاده ابریشم در بندر شهید باهنر پهلو گرفت

تین نیوز | کشتی طرح سفر دریایی جاده ابریشم متعلق به دانشگاه دریانوردی کشور کره جنوبی در بندر شهید باهنر پهلو گرفت.

به گزارش تین نیوز از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر گفت: کشتی آموزشی " " HANBADA متعلق به دانشگاه دریانوردی کشور کره جنوبی ساعت 10 صبح امروز در بندر شهید باهنر بندرعباس پهلو گرفت.

مجید امینی افزود: این کشتی بزرگ 183 دانشجوی دریایی، 21 مقام دولتی و 42 خدمه از استان کیونگ بوک کره جنوبی را به همراه خود دارد.
وی اعلام کرد: این کشتی از بندر مسقط عمان وارد شده است و پس از توقف 24 ساعته، بندر شهید باهنر را به مقصد بندر استانبول ترکیه ترک می کند.

مدیر اداره بنادر و دریانوردی بندر شهید باهنر ادامه داد: ارائه آموزش های دریانوردی بنادر و آبراه های ایران به دانشجویان دریانوردی در بندرعباس، شرکت در کنگره فرهنگی شهرداری شیراز و جلسه خواهر خواندگی استان اصفهان و استان کیونگ بوک از اهداف طرح سفر دریایی این کشور در جاده ابریشم است. 
معاون عملیات بندر شهید باهنر نیز این بندر را مقصد کنونی بسیاری از شرکت های کشتیرانی عنوان کرد و اظهار داشت: از ابتدای سال تاکنون برای نخستین بار بیش از 2100 کشتی در این بندر پهلو گرفت که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل 78 درصد افزایش دارد.

به گفته قاسم عسگری نسب، اجرای مراسم استقبال رسمی با حضور مقامات استانی و دریایی و بندری نیز از دیگر برنامه های پیش بینی شده در هنگام ورود این هیئت به ایران است. 
وی با اشاره به اینکه این کشتی آموزشی سفر خود را از 30 روز پیش از کشور کره جنوبی آغاز کرده و پس از کشورهای چین ، مالزی ، سنگاپور، هند و عمان به ایران رسیده است، اضافه کرد: تبادل اطلاعات دریانوردی بین فعالان دریایی و بندری، پهلودهی به موقع کشتی، تسهیل امور گمرکی ورود میهمانان خارجی جهت بازدید و همکاری های لازم در طول توقف کشتی در کنار اسکله از اقدامات بندر شهید باهنر در این سفر است.
معاون عملیات بندر شهید باهنر با بیان اینکه سفرهای دریایی در این بندر در حال رونق گرفتن هستند و این شهر تجاری دارد از این مساله سود می برد، خاطر نشان کرد: امسال به نظر می رسد رکورد جدیدی در راه است و تا پایان سال ورود و خروج 120 کشتی در فهرست قرار دارد و انتظار می رود تعداد مسافران 70 هزار نفر شود.
عسگری نسب تاکید کرد: این موفقیتی بسیار مهم است که دائما مردم بیشتری جذب سفرهای دریایی می شوند و بازار سفرهای دریایی بندرعباس رو به رشد است و رشدش در حال حاضر سریع تر از بنادر دیگر خلیج فارس است.
وی با اشاره به اینکه در راستای بهبود شرایط کمبود جا برای کشتی های آتی برنامه داریم، افزود: تعمیرات 12 پست اسکله، نصب ضربه گیرهای جدید، ارائه خدمات تک پنجره ای به شرکت های کشتیرانی از برنامه های پیش رو است که تا 2 ماه آینده بصورت کامل عملیاتی می شود.

یاد آور می شود، بندر شهید باهنر به دلیل برخورداری از امکانات مورد نیاز پهلوگیری کشتی های مسافری و توریستی( کروز) از جمله آبخور مطلوب و سالن مسافری مجهز، سالانه پذیرای مسافران کشورهای مختلف منطقه است.
شایان ذکر است، از ابتدای سال تاکنون 30 هزار نفر-سفر دریایی خارجی در بندر شهید باهنر ثبت شد. بیلانی که غرور آفرید و رکورد بازدید از این بندر را شکست.

لازم به ذکر است، علاوه بر رسانه های داخلی، شبکه KBS کره جنوبی طرح سفرهای دریایی جاده ابریشم را پوشش خبری می دهد.
 
 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.