| کد خبر: 26782 |

عدم وجود راه دسترسی شمال به جنوب در تبریز از عوامل ترافیک است

تین نیوز |  معاون فنی و عمرانی شهردار کلانشهر تبریز گفت: عدم وجود راه دسترسی شمال به جنوب در تبریز یکی از اصلی‌ترین دلایل وجود ترافیک در تبریز است.

به گزارش تین نیوز از به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، محبوب عبدالله‌پور اظهار کرد: آبیاری فضای سبز به شیوه فعلی و با استفاده از تانکر موجب هدررفت 50 درصدی آب می‌شود و در راستای حل این مشکل ایجاد شبکه آب خام در سطح شهر و آبیاری تحت فشار فضای سبز در تبریز در دستور کار قرار دارد.
 
عبدالله‌پور با تاکید بر اینکه تنها راه عملی جلوگیری از هدر رفتن آب خام و استفاده بهینه از این منابع، آبیاری قطره‌ای و تحت فشار و احداث شبکه آب خام است، گفت: با احداث سه مخزن آب خام و انجام مطالعات ایجاد شبکه آب خام به دنبال استفاده بهینه از منابع محدود آبی با استفاده از پتانسیل های منطقه هستیم.
 
معاون فنی و عمرانی شهردار کلانشهر تبریز افزود: فعالیت شهرداری منطقه سه تبریز در زیباسازی و بهسازی محیط، اصلاح هندسی معابر و هدایت آب‌های سطحی بارز بوده است و در نتیجه این فعالیت‌های در بارندگی‌های اخیر در حوزه شهرداری منطقه سه تبریز کمترین مشکلی به وجود نیامد.
 
عبدالله‌پور با اشاره به اینکه عمده راه‌های مواصلاتی تبریز از شرق به غرب بوده و از کسایی به پاسداران یعنی ضلع شمال به جنوب تبریز راه دسترسی وجود ندارد، گفت: عدم وجود راه دسترسی شمال به جنوب در تبریز یکی از اصلی‌ترین موارد وجود ترافیک در تبریز است که با احداث این مسیر قسمت اعظم ترافیک تبریز قابل حل شدن است.
 
وی یکی دیگر از مهم‌ترین پروژه‌های عمرانی و ترافیکی تبریز را تکمیل رینک کمربندی میانی تبریز عنوان کرد و افزود: رینک کمربندی میانی تبریز یکی از مهم‌ترین پروژه‌های تبریز است که با تکمیل و اتصال کل قطعات این رینک به همدیگر ترافیک تبریز به صورت اساسی روان می‌شود.
 
عبدالله‌پور افزود: این رینک از پاسداران، توانیر، پل کابلی، میدان افلاک‌نما و کمربندی میانی شروع شده و ناتمام مانده که با اجرای چند طرح تبادل غیرهم‌سطح در مسیر این رینک، این مسیر حیاتی ترافیک تبریز تکمیل می‌شود.
 
وی ادامه داد: قسمت جنوبی این رینک ترافیکی در مسیر آخر امامیه، منظریه جلالیه، رسالت ، لاله، آخونی و معلم امتداد یافته و به میدان آذربایجان و اتوبان پاسداران متصل خواهد شد.
 
معاون فنی و عمرانی شهردار تبریز در پایان اظهار کرد: یکی از مهمترین پروژه‌هایی که سالیان سال مطالبه مردم بود و خوشبختانه در یک ماه گذشته عملیات اجرایی آن آغاز شده، طرح تبادل غیر هم‌سطح ورودی وادی رحمت بود که با ایجاد این تقاطع غیر هم‌سطح تردد به سمت وادی رحمت به صورت اساسی حل خواهد شد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.