| کد خبر: 26779 |

رفع مشکل ترافیکی اراک نیازمند فرهنگ سازی است

تین نیوز |  مدیرکل امور اجتماعی استانداری مرکزی گفت: رفع مشکل ترافیکی اراک نیازمند فرهنگ سازی است و همه باید در راستای نیل به این هدف اقدام عملی داشته باشند.
 
غلامرضا فتح آبادی در جلسه ستاد ارتقای فرهنگ ترافیک استان ظهر در استانداری مرکزی افزود: باید برای رفع مشکلات ترافیکی شهر اراک مردم نیز با مسئولین همکاری های لازم را داشته باشند.
 
وی با اشاره به عملکرد دفتر امور اجتماعی استانداری مرکزی در زمینه ارتقای فرهنگ ترافیکی شهر اراک ابراز کرد: با عنایت به مکلف شدن دولت نسبت به کاهش 10 درصدی سالانه تصادفات در شهرها ، شهر اراک نیز برای تحقق این مهم اقداماتی صورت داده است.
 
مدیرکل امور اجتماعی استانداری مرکزی ادامه داد: هدف از تحقق سند ارتقای فرهنگ ترافیک در شهر اراک، کنترل و کاهش تخلفات و حوادث رانندگی است.
 
فتح آبادی برگزاری دوره های آموزشی تخصصی برای معلمین، استادان دانشگاه ها، دانش آموزان و دانشجویان، تبلیغات و اطلاع رسانی، ارسال پیامک به 2 میلیون و 300 هزار نفر ، پخش برنامه های مستمر رادیویی و تلویزیونی در رابطه با فرهنگ ترافیک، نصب بنر در این راستا به تعداد 8 هزار و 64 عدد و نصب پوستر به تعداد یک میلیون و 528 هزار و 34 عدد را از جمله اقدامات دفتر امور اجتماعی استانداری مرکزی در رابطه با ارتقای فرهنگ ترافیکی شهر اراک بیان کرد.
 
وی افزود: پیگیری عضویت 54 هزار دانش آموز مقطع ابتدایی، 25 هزار دانش آموز دوره اول متوسطه و 16 هزار دانش آموز دوره دوم متوسطه در شهر اراک برای عضویت در طرح همیار پلیس و شناسایی و معرفی 110 نقطه حادثه خیز شهر اراک به شهرداری از دیگر اقدامات در این زمینه تلقی می شود.
 
کاهش 25 درصدی قربانیان حوادث رانندگی در اراک
 فتح آبادی با اشاره به گزارشات پزشکی قانونی استان در 6 ماهه اول سال جاری گفت: در این مدت نسبت به مدت مشابه سال قبل شهر اراک با کاهش 25 درصدی قربانیان حوادث رانندگی و سایر شهرهای استان هم با کاهش 12 درصدی در این زمینه مواجه بوده اند.
 
ساختارهای ترافیکی باید در اراک ایجاد شوند
 معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اراک هم در این جلسه به ارائه اقدامات این سازمان در راستای ارتقای فرهنگ ترافیک شهر اراک پرداخت و ابراز کرد: اقدامات ترافیکی در سطح شهر اراک نیازمند ایجاد ساختارهای ترافیکی و به دنبال آن فرهنگ سازی در این زمینه است.
 
ابوالفضل شالی بیگ افزود: اجرای طرح اصلاح شبکه حمل و نقل عمومی محدوده مرکزی شهر اراک، طرح جمع آوری ایستگاه های اتوبوس از هسته مرکزی شهر و انتقال به پایانه ها در راستای اصلاح شبکه حمل و نقل عمومی با هدف افزایش مطلوبیت آن ، نصب دوربین در اتوبوس های خط خیابان  قائم مقام و شهرک حمید، نصب دوربین های نظارتی در محل ایستگاه ها و پایانه های اتوبوس برای کنترل بیشتر شرایط ، هوشمند سازی شبکه حمل و نقل عمومی و استفاده از دوربین های شمارشگر افراد از جمله این اقدامات بشمار می رود.
 
وی در ادامه از نصب پل عابر پیاده در 15 نقطه حادثه خیز شهر اراک خبر داد و اظهار داشت: اولویت اول برای این کار مقابل بانک ملی در خیابان امام (ره) است که باید با جانمایی این کار انجام شود.
 
شالی بیگ اضافه کرد: ساماندهی خیابان امام (ره) به عنوان پایلوت برای تسهیلات پیاده ای، همسطح کردن پل ها، آغاز اجرای طرح دوچرخه در شمال و شمال شرقی شهر اراک و نصب دوربین های نظارتی در تقاطع ها و اتوبوس ها از دیگر برنامه های آتی این معاونت بشمار می رود.
 
رفع 110 نقطه حادثه خیز در شهر اراک 
مسئول اجرای برنامه های سند توسعه و تحول فرهنگی استان مرکزی در شهرداری اراک هم به ارائه عملکرد روابط عمومی شهرداری اراک در زمینه ارتقای فرهنگ ترافیکی در شهر پرداخت و ابراز کرد: رفع 110 نقطه حادثه خیز در شهر اراک توسط شهرداری اراک با خط کشی عابر پیاده ، نصب تابلو، رفع نواقص تابلوهای عابر پیاده، ایمن سازی ورودی و خروجی میدان امام (ره)، برپایی ایستگاههای نقاشی برای کودکان در راهپیمایی ها و برگزاری 30 برنامه در پارک های شهر اراک از جمله اقدامات صورت گرفته روابط عمومی شهرداری اراک در زمینه ارتقای فرهنگ ترافیکی این شهر بشمار می رود.
 
مجتبی خراجی افزود: طراحی و نصب پوستر، طراحی شعارهای ترافیکی و توانمندسازی سامانه پیام 137 از دیگر اقدامات در این زمینه تلقی می شود.
 
معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری اراک اظهار داشت: ترافیک مقوله ای فرهنگی است که باید با همکاری مسئولین ذیربط و مردم به صورت نهادینه در جامعه تحقق پذیرد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.