| کد خبر: 26774 |

روشنایی و ایمن سازی تونل سیرچ کرمان افتتاح شد

تین نیوز |  روشنایی و ایمن سازی تونل سیرچ کرمان با هدف ارتقای ایمنی محور و تسهیل ترافیک عبوری به ویژه در فصل زمستان دقایقی پیش افتتاح شد.

  مدیرکل راه و شهرسازی کرمان در آیین افتتاح روشنایی و ایمن سازی تونل سیرچ، اظهار کرد: طول این تونل دو هزار و 50 متر، ارتفاع مجاز 4.5 متر و طول روشنایی آن 4850 متر است.
 
خداداد مقبلی از جاده شهداد – نهبندان به عنوان زیباترین جاده کویری جهان یاد کرد و افزود: روز به روز به شمار گردشگرانی که برای دیدن کویر زیبای شهداد و استفاده از آب و هوای ییلاقی سیرچ از این مسیر می‌گذرند، افروده می‌شود.
 
وی گفت: محور کرمان به شهداد و نهبندان یکی از محورهای مهم استانی است که استان کرمان را به سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی وصل می‌کند.
 
مدیرکل راه و شهرسازی کرمان با بیان اینکه مسیر کلوت‌های شهداد یکی از محورهای پرترافیک است که در گذشته از ایمن سازی ویژه‌ای برخوردار نبود، تصریح کرد: در حال حاضر 17 کیلومتر از جاده پایانی شهداد که به نهبندان وصل می‌شود آسفالت شده است.
 
مقبلی با تاکید بر اینکه 14 کیلومتر از مسیر مذکور به سبب سیلاب در حال بازسازی است، اظهار کرد: از آنجا که این محور یکی از نقاط برف‌گیر در فصل زمستان محسوب می‌شود، نیاز به بازسازی و تامین روشنایی در قسمت تونل داشت که با اعتبارات ملی از راه و شهرسازی و اداره کل حمل و نقل، روشنایی سیستم جدید و نصب دوربین کنترل در آن انجام شده است.
 
وی با اشاره به اینکه دستگاه اندازه‌گیری عبور بارهای ترافیکی نیز در این تونل نصب شده است، گفت: ایمن سازی و تامین روشنایی تونل سیرچ کرمان با اعتبار یک میلیارد و 766 میلیون تومان انجام شد.
 
مدیرکل راه و شهرسازی کرمان با بیان اینکه در سال گذشته  37 میلیارد تومان به راهداری استان کرمان اختصاص یافت، خاطرنشان کرد: خوشبختانه امسال این اعتبار به 70 میلیارد تومان افزایش یافته که 16 میلیارد تومان آن برای خط کشی و نصب علائم در نظر گرفته شده است

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.