| کد خبر: 23263 |

توسعه گردشگری اردبیل فاقد برنامه هدفمند و منسجم است

تین نیوز | رئیس اتاق بازرگانی اردبیل گفت:عدم توسعه یافتگی بخش گردشگری در اردبیل به دلیل نبود یک برنامه منسجم هدفمند در بخش‌های سرمایه گذاری و توسعه همه جانبه بخش گردشگری است که آسیب‌هایی را به این حوزه وارد کرده است.
 
حسین پیرموذن اظهار کرد: شاید به اندازه یک‌ سوم شهرها و مناطقی که ظرفیت گردشگری کمتری از اردبیل داشته‌اند در استان اردبیل در بخش گردشگری انجام نشده در حالی که می‌توانیم با فعال کردن توان و ظرفیت گردشگری طبیعی، تاریخی، سلامت، زیارتی، سیاحتی و گردشگری کوه و جنگل و کشاورزی می‌توانیم بیش از این در بخش‌های توسعه آن استفاده کنیم.
 
وی گفت: زمانی که ما یک فرودگاه فعال تحول یافته، خط ریلی مناسب و راه های مواصلاتی چهار بانده نداریم و اجرای کمربندی سوم اردبیل و سبز ناتمام مانده چگونه می‌توانیم ادعای گردشگری داشته باشیم در حالی که گردشگری رفاه امکانات مناسب و فضای آرام و کم تنش می‌خواهد تا با خیال آسوده بتواند آرامش و آسایش چند روزه داشته باشد.
 
رئیس اتاق بازرگانی اردبیل بیان کرد: به همت دولت یازدهم اعتای تسهیلات یارانه‌ای برای تکمیل پروژه‌های زیربنایی گردشگری به ارزش 2 هزار و 500 میلیارد ریال و تخصیص منابع لازم از محل وجوه اداره شده به ارزش 15 میلیارد تومان در دستور کار قرار گرفته که انتظار می‌رود این خود عاملی تشویقی برای توسعه گردشگری باشد.
 
پیرموذن افزود: اگر نتوانیم مناطق نمونه گردشگری خود را با حضور سرمایه گذاران فعال کرده و در این بخش امکانات و تجهیزات مناسبی را فراهم نکنیم ما در ادامه مسیر قادر نمی شویم تامین اعتباری را به شکل واقعی و منسجم شاهد و ناظر باشیم.
 
قام مقام خانه صنعت و معدن ایران گفت: البته باید رابطه منسجمی بین بخش صنعت، گردشگری، کشاورزی و تجارت در این استان باشد تا پایه توسعه استان که بر همین محوریت بنا نهاده شده بتواند به نقطه عطف تحول آفرین تبدیل شده و زمینه یک حرکت تاثیرگذاری را شاهد باشیم.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.