| کد خبر: 23205 |

رشد ۳۵ درصدی عملیات تخلیه و بارگیری در بندر خرمشهر

تین نیوز | مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر از تخلیه و بارگیری بیش از یک میلیون تن کالا در شش ماهه نخست سال جاری در بندر خرمشهر خبر داد.

به گزارش تین نیوز از روابط عمومی اداره کل بندر و دریانوردی خرمشهر، عادل دریس با تشریح گزارش عملکرد شش ماهه این بندر در سال 93 افزود : در این مدت بالغ بر 731 هزار و 218 تن بارگیری کالا، و 300هزار و 430 تن تخلیه کالا در بندرخرمشهر انجام شده است. 

عمده کالاهای صادراتی از بندرخرمشهر به کشورهای حاشیه خلیج فارس مصالح ساختمانی، مواد معدنی و خرما بوده است.

وی گفت : طی این مدت، میزان تخلیه و بارگیری کانتینر در بندر خرمشهر با 87 درصد افزایش به بیش از 44 هزار و 491TEU  رسید.

افزایش ترانزیت و واردات خودرو 
مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر اظهار کرد : تا پایان شهریورماه سال جاری بیش از 5 هزار و 498 دستگاه خودرو در بندرخرمشهر تخلیه شد که نسبت به دوره زمانی مشابه قبلی، رشد 616 درصدی را نشان می دهد.
عادل دریس در ادامه به رشد 13درصدی تردد مسافر نیز اشاره داشت و گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون، 24 هزار و 945 مسافر از طریق پایانه بین المللی مسافری دریایی این بندر جابجا شده اند.

رشد عملیات بندری
وی در پایان خاطر نشان ساخت: در این مدت زمان، بیش از 57 هزار و 761دستگاه خودروی سنگین، کارجابجایی انواع کالا را به انجام رساندند و تردد 227 واگن و پهلوگیری 2 هزار و 446 فروند کشتی در بندر خرمشهر نیز به ثبت رسیده است. 
لازم به ذکر است بندرخرمشهر با برخورداری از 20 پست اسکله و قرار گرفتن در منطقه آزاد تجاری اروند، مجاورت با کشورهای حوزه خلیج فارس به ویژه عراق، به عنوان مناسب ترین گزینه جهت سرمایه گذاری بخش خصوصی و همچنین ترانزیت زمینی و دریایی کالا به کشور عراق شناخته می شود.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.