| کد خبر: 23190 |

معاون رییس جمهوری: بخش خصوصی در گردشگری فعالتر می شود

تین نیوز | معاون رییس جمهوری و رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: با سیاست های دولت 'تدبیر و امید' بخش خصوصی برای حضور در عرصه گردشگری فعالتر می شود.
 
'مسعود سلطانی فر' که برای بازدید از ظرفیت های گردشگری شهرستان فیروزکوه به این منطقه سفر کرده بود اظهارکرد: بخش خصوصی آمادگی خوبی برای ورود و کار در عرصه گردشگری دارد.
 
وی بیان کرد: دولت خود را ملزم و مکلف می داند که از بخش خصوصی در مقوله گردشگری حمایت کند که این مهم از طریق منابع صندوق توسعه ملی و بانک ها به انجام می رسد.
 
سلطانی فر افزود: امیدواریم با شرایط به وجود آمده، بخش خصوصی نیز بتواند تحرک خود را بیشتر کند.
 
وی گفت: طرح ها، پروژه ها و قابلیت های خوبی در بخش گردشگری شهرستان فیروزکوه وجود دارد که می توان با فراهم کردن عرصه کار برای بخش خصوصی و حمایت از آنها، گام های خوبی در این زمینه برداشت.
 
رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بطور نمونه با اشاره به پروژه گردشگری 'دهکده سیب' امین آباد فیروزکوه، خاطرنشان کرد: مجریان این پروژه مطابق برنامه زمان بندی در نظر دارند تله کابین آن را تا دو ماه دیگر و ایستگاه های آن را تا قبل از نوروز 94 راه اندازی کنند.
 
وی تصریح کرد: قرار است از منابع صندوق توسعه ملی نیز تسهیلاتی به آن اختصاص یابد، این پروژه طی سه تا پنج سال آینده به بهره برداری می رسد.
 
معاون رییس جمهور همچنین با اشاره به آخرین وضعیت کاروانسرای 'شاه عباسی' منطقه  'گدوک' فیروزکوه، ادامه داد: این اثر تاریخی هم اینک در اختیار اداره کل راه و شهرسازی استان مازندران قرار دارد و تا زمانی که میراث فرهنگی آن را در اختیار نگیرد نمی توان برای مرمت و بازسازی آن برنامه ریزی کرد.
 
وی ابراز امیدواری کرد: با حل و فصل مشکلات موجود بتوان با مشارکت دادن بخش خصوصی آن را به یک مرکز اقامتی- پذیرایی تبدیل کرد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.