| کد خبر: 23163 |

کمیته گردشگری دریایی مجددا فعال می شود

تین نیوز | با فعال شدن کمیته گردشگری دریایی در نیمه دوم سال و دستیابی به راه حل های مشترک بین بخشی می توانیم هر چه سریع تر تدابیری برای توسعه گردشگری دریایی اندیشيده و اجرایی کنیم.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری ضمن بیان این مطلب گفت: معاونت گردشگری با تشکیل کمیته گردشگری دریایی اقداماتی را در تعریف اهداف و وظایف گردشگری دریایی و شناسایی ارگان های ذیصلاح انجام داده است همچنین شرایط و زمینه هایی را برای فعالیت بخش خصوصی در این پهنه از گردشگری تعریف کرده است.

رحمانی موحد در ادامه با اشاره به فعایت مجدد کمیته گردشگری دریایی افزود: هماهنگی هایی با سازمان بنادر و دریانوردی انجام شده و حدود 40 ارگان از نهادهای دولتی و غیردولتی در این کمیته جمع و شیوه نامه اجرایی نیز تدوین شده است.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری به تدوین تفاهم نامه ای با سازمان بنادر و دریانوردی اشاره کرد و تصریح کرد:این تفاهم نامه در مرحله بازبینی و اصلاحات قرار دارد همچنین کارگروه های تخصصی زیر مجموعه کمیته گردشگری تعریف شده است.

وی با اشاره به برگزاری یک جلسه در دوره جدید فعالیت کمیته گردشگری دریایی گفت: به زودی جلسات این کمیته فعال خواهد شد و وظایف، تکالیف، اقدامات، پیشنهادات و فعالیت های همه دستگاه ها احصاء و هماهنگی های لازم برای عرضه بهتر خدمات در این حوزه ایجاد می شود. امیدواریم بتوانیم تا پایان سال به جمع بندی، شاخص گذاری و برنامه ریزی برای توسعه گردشگری دریایی دست پیدا کنیم.

وی در ادامه یادآور شد: با توجه به تاکید دولت بر توسعه گردشگری دریایی بالاخص در سواحل جنوبی کشور باید این کمیته را فعال تر از گذشته تشکیل دهیم تا آثار و نتایج هم اندیشی ها و بررسی ها را در تمام عرصه های فعال در این حوزه اجرایی و عملیاتی کنیم.

رحمانی موحد گفت: اقدامات دیگری در چارچوب ساماندهی سواحل زیر نظر وزارت کشور در شرف اقدام است که بالطبع باید هماهنگی و هم افزایی لازم بین دستگاه های مختلف در این عرصه ایجاد شود.

وی گردشگردی دریایی را جزو برنامه ها و سیاست های اصلی معاونت گردشگری سازمان گردشگری، صنایع دستی و میراث فرهنگی عنوان کرد و اظهار داشت: امیدوارم به سرعت و با همکاری دستگاه های ذیربط .

سرمایه گذاری های لازم در توسعه زیرساخت ها ،یک عرصه موفق، جاذب و فعال برای صنعت گردشگری دریایی کشور بوجود آوریم .

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری به لزوم اراده جمعی و توجه جدی بین دستگاه های مختلف ، فعال و صاحب نظر تاکید کرد و گفت: اگر در این حوزه بستر سازی لازم صورت گیرد و شیوه نامه ها تدوین شود بخش خصوصی راغب به سرمایه گذاری در این بخش خواهد بود. 

وی تصریح کرد: اگر بخش خصوصی با آسودگی خیال و با توجه به چارچوب ها وضوابطی که در جهت توسعه حضورش تنظیم می شود فعالیت کند اثر گذاری و نقش آفرینی خوبی خواهد داشت.

لزوم نگاه فرابخشی به گردشگری دریایی
رحمانی موحد با بیان اینکه دستگاه ها باید از نگاه بخشی به فعالیت های فرابخشی روی آورند اظهار داشت: در این حالت قطعا موفق خواهیم بود و می توانیم از بسترها و سواحل خوبمان در جنوب کشور استفاده حداکثری داشته باشیم.

وی افزود: حوزه گردشگری دریایی مانند تمام حوزه های گردشگری برای توسعه زیر ساخت هایش به مشارکت و فعالیت دستگاه های تخصصی اش نیازمند است.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری در ادامه گفت: باید انگیزه های موجود بخش خصوصی که انگیزه های مثبتی هم هست را به گونه ای تعریف کنیم تا این رویکرد به زیرساخت های موثر و اثرگذار تبدیل و باعث توسعه گردشگری دریایی در کشور شود. 

وی در پایان با اشاره به دستگاه های مختلف صاحب نظر و فعال در حوزه گردشگری گفت: امیدواریم با هم افزایی و هم اندیشی راه حل های خوبی را برای توسعه گردشگری دریایی کشور پیدا و اجرایی کنیم.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.