| کد خبر: 23144 |

تا پایان سال؛

بهره مندی ۹۰ درصدی روستاییان کرمان از راه روستایی

تین نیوز |   معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: مجموع راه‌های روستاهای بالای 20 خانوار كشور در كل 153 هزار كیلومتر بوده كه 103 هزار كیلومتر آن آسفالت است و تا پایان سال 90 درصد مردم روستا از راه روستایی برخوردار می‌شوند.

به گزارش تین نیوز از روابط عمومی اداره كل راه و شهرسازی استان كرمان، سیدحسین میرشفیع در آیین افتتاح بولوار علی‌بن ابیطالب (ع) روستای عرب‌آباد شهدا رفسنجان در جمع خبرنگاران گفت: زمینه‌های كار مشاركتی خیران در زمینه راهسازی در شهرستان رفسنجان فراهم شده و این مهم در كاهش زمان و هزینه موثر است.

وی با بیان اینكه 27 كیلومتر از مسیر رفسنجان - بافق در محدوده روستاها با مشاركت خیران احداث می‌شود‌، تصریح كرد: كمربندی امام علی (ع) و كنارگذر شرقی امام جواد (ع) نیز با مشاركت خیران در حال اجراست و روند خوبی در ساخت و ساز راه‌ها در این شهرستان محسوب می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: بودجه‌های راهسازی كم است و محدودیت‌های اعتباری وجود دارد اما زمانی كه خیران باشند، زمینه خوبی ایجاد می‌شود تا كارهای باقیمانده به ویژه در مكان‌هایی كه نیاز به ایمنی بیشتر دارد، انجام شود.

میرشفیع با اشاره به وجود دست‌اندازها در برخی مسیرهای روستایی گفت: وجود دست‌انداز در جاده‌ها غیر‌قانونی است، اما برای كاهش سرعت در محدوده‌هایی مشخص تنها با عرض 2.5 سانت توسط راه و شهرسازی به عنوان هشدار به كار برده می‌شود.

وی خاطرنشان كرد: در محدوده روستاها با نصب علائم هشداردهنده و كاهش‌ دهنده‌های سرعت، جلوی خسارت‌ها گرفته می‌شود.

این مسئول ادامه داد: بیشتر معضلات و اتفاقات به دلیل فرهنگ رانندگی رانندگان در محدوده‌های مسكونی است و در این محدوده‌ها سرعت خود را كاهش نمی‌دهند و منجر به حوادث زیاد می‌شود.

میرشفیع عنوان كرد: شاخص ایمنی راه‌ها در وزارت راه و شهرسازی در دست تهیه است و كل راه‌ها از دو سال قبل تعیین معدل شهرستانی و استانی در زمینه ایمنی درجه‌بندی شده تا نقاط نا‌امن سریع‌تر رفع شود.
وی تصریح كرد: قبلا اصطلاحی به عنوان نقطه حادثه‌خیز وجود داشت، اما دیگر نباید نشست تا حادثه رخ دهد و بعد برای رفع آن گام برداشت، بلكه باید متناسب با شاخص‌های ایمنی برنامه‌ریزی كرد تا جلوی حوادث گرفته شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه با بیان اینكه شهرستان رفسنجان مشكلات زیادی از نظر راه دارد، افزود: بار ترافیك مسیر‌های این شهرستان به ویژه ترافیك كشاورزی زیاد است كه باید نسبت به رفع آن اقدام شود و در همین زمینه برنامه تفصیلی توسعه راه‌های روستایی كشور در افق 1404 تكمیل شده است.‌

میرشفیع خاطر‌نشان كرد: مجموع راه‌های روستاهای بالای 20 خانوار كشور در كل 153 هزار كیلومتر بوده كه 103 هزار كیلومتر آن آسفالت است و تا پایان سال 90 درصد مردم روستا از راه روستایی برخوردار می‌شوند.
وی اظهار داشت: با توجه به محدودیت‌های قانون بودجه، امسال به سایر منابع و مشاركت‌های مردمی تكیه كرده‌ایم تا كار گسترده‌ای صورت گیرد.

میرشفیع ادامه داد: عمده تلفات جاده‌ای مربوط به عوامل انسانی است و وزارت راه و شهرسازی مسئول كمیسیون ایمنی راه‌های كشور است كه با حضور دستگاه‌های مختلف این امر صورت می‌گیرد.
وی تصریح كرد: توجه عمده به بهبود فرهنگ ترافیك و رعایت نكات ایمنی توسط عابران‌، مردم و موتورسواران است و عمده سرمایه‌گذاری در زمینه اصلاح فرهنگ ترافیك است.

معاون وزیر راه و شهرسازی بیان داشت: 60 درصد از جرایم برای اصلاح نقاط حادثه‌خیز درون شهری و محدوده‌های برون شهری اختصاص می‌یابد.
وی از پروژه بزرگراه امام جواد (ع) به عنوان كنار‌گذر شرقی رفسنجان یاد كرد و افزود: ارزش اعتباری این پروژه 25 میلیارد تومان است كه با روش مشاركتی هم سرعت اجرای آن بیشتر می‌شود و هم هزینه آن كم‌تر است.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.