| کد خبر: 23128 |

نقص فنی خودروها مهم ترین عامل اختلال در ترافیک پایتخت است

تین نیوز | قائم‏ مقام معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، نقص فنی خودروها را مهم¬ترین عامل اختلال در ترافیک پایتخت طی اولین روزهای ماه مهر دانست و با درخواست از شهروندان برای معاینه فنی خودروهایشان گفت: معافیت 5 ساله خودروها از انجام معاینه فنی، قانون نادرست مجلس هشتم بود که مجلس نهم نیز در خصوص اصلاح آن اقدامی انجام نداد. 

به گزارش تین نیوز از روابط عمومی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران،  حجت ‏الله بهروز افزود: با برنامه‏ ریزی ‏هایی که در جهت «ایمن‌سازی» و «روان‏سازی» رفت و آمد وسایل نقلیه از جمله توقف کامل حفاری‏ها و فعالیت‏های عمرانی صورت گرفته، تمامی تلاش خود را برای جلوگیری از ایجاد راه‏بندان در مسیرهای منتهی به مدارس در روزهای ابتدایی ماه مهر به کار گرفته‏ ایم.

وی با اعلام این که در سال جدید تحصیلی، حدود 16 هزار دستگاه خودرو به عنوان سرویس مدرسه، مسئولیت جابه ‏جایی دانش ‏آموزان را بر عهده دارند، تأکید کرد: دانش ‏آموزان به عنوان امانت دست رانندگان سرویس مدارس سپرده شده‏ اند و راننده‌ها در قبال حفظ ایمنی و سلامتی تک تک این عزیزان که با وسیله نقلیه آن¬ها رفت و آمد می¬کنند، مسئولیت دارند.

امکانات حمل و نقل معلولان گسترش می‌یآبد 
قائم مقام معاون شهردار تهران با اشاره به این که هر خودرویی که به عنوان سرویس مدرسه فعالیت می¬کند، باید از بیمه کامل سرنشین و برگه معاینه فنی برخوردار باشد، اظهار کرد: در تعامل مثبت با آموزش و پرورش و پلیس راهور، نسبت به کنترل‌ و نظارت‌ بر تمامی خودروهایی که به عنوان سرویس مدرسه فعالیت می‏کنند، اقدام شده و رانندگان سرویس مدارس باید ضمن سپری کردن دوره‏های آموزشی، از نظر صلاحیت‏های حرفه‏ای و فردی نیز به طور کامل مورد تأیید قرار گیرند. 

 بهروز با بیان این که صدور برچسب خودروی سرویس مدارس منوط به تأیید صلاحیت کامل رانندگان سرویس مدارس از نظر عدم اعتیاد، حُسن رفتار و نداشتن سوء سابقه است، تصریح کرد: رانندگان تاکسی باید ایمنی را برای دانش‏آموزان به ارمغان بیاورند.

وی با تأکید بر این که 60 دستگاه ون و 20 دستگاه اتوبوس مناسبسازی شده در پایانه ویژه معلولان به معلولان و جانبازان خدمات‏رسانی میکنند، اضافه کرد: در راستای تسهیل در تردد این عزیزان، در تلاش هستیم تا امکانات و تسهیلات تردد معلولان و جانبازان را گسترش داده و ظرفیت ناوگان حمل و نقل این عزیزان را افزایش دهیم.
 
ناوگان اتوبوسرانی تهران با فرسودگی دست به گریبان است
قائم مقام معاون شهردار تهران با اشاره به این که در اطراف حدود 4 هزار مدرسه پایتخت با انجام اقداماتی نظیر اجرای خط کشی، تعبیه تابلوهای ترافیکی و نصب سرعت‏کاه‌های استاندارد، «آرام‌سازی» و «ایمن‌سازی» صورت گرفته، اظهار کرد: با افزایش 12 رام قطار جدید به خطوط مترو، ازدحام و شلوغی ایستگاه‌ها و قطارهای مترو تا حدودی کنترل شده و اساساً ورود قطارهای جدید به ناوگان ریلی، گامی بلند در مسیر استفاده هر چه بهتر و بیشتر از زیرساخت‌های حمل و نقل ریلی محسوب می‌شود که در چند سال اخیر ایجاد شده است.

مهندس بهروز با بیان این که در آستانه بازگشایی مدارس با افزایش 88 دستگاه واگن جدید مترو و 170 دستگاه اتوبوس بازسازی شده،  ناوگان حمل و نقل عمومی تهران تقویت گردید، تصریح کرد: 4 سال است هیچ اتوبوس جدید دولتی وارد چرخه حمل و نقل شهری تهران نشده و ناوگان اتوبوسرانی پایتخت با فرسودگی دست به گریبان است اما مدیریت شهری با تمام توان روی پای خود ایستاده و با همه ظرفیت به رسالت خود در برابر شهروندان عمل می‌نماید. 

وی از ورود 200 دستگاه اتوبوس دوکابین نو تا آخر امسال به خطوط بی آر تی تهران خبر داد و اضافه کرد: علاوه بر این، تا پایان سال جاری 450 دستگاه اتوبوس بازسازی شده نیز به چرخه حمل و نقل شهری تهران وارد می‏شوند و به این ترتیب، ظرفیت جابه‏جایی و خدمات‏رسانی ناوگان اتوبوسرانی پایتخت به میزان قابل توجهی افزایش پیدا خواهد کرد.

دانشجویان و دانش آموزان مهم‏ترین مخاطبان حمل و نقل عمومی هستند
قائم مقام معاون شهردار تهران با اشاره به این كه شاهد تحول اساسی در مسیر ارائه خدمات هدفمند حمل و نقل شهری به شهروندان هستیم، اظهار کرد: كارت بلیت مشترک با نام «نظام یكپارچه بلیت الكترونیك شهر تهران» به منظور ترغیب و تشویق شهروندان به استفاده هر چه بیشتر از ناوگان حمل و نقل عمومی، یکی از مصادیق این تحول محسوب می‌شود.

 بهروز با بیان این که به لحاظ حجم مخاطب، مهمترین گروه مخاطبان حمل و نقل عمومی، دانشآموزان ساكن تهران و دانشجویان شاغل به تحصیل در پایتخت می‏باشند، تصریح کرد: با وجود تلاش‏های به عمل آمده از سوی سازمان فنآوری شهرداری تهران، متأسفانه یك بانك اطلاعاتی واحد و جامع از کل دانشجویان مشغول به تحصیل در پایتخت در دسترس نیست اما با این وجود، صدور کارت ‏بلیت را برای این عزیزان شروع کرده ‏ایم. 

وی در پایان با تأکید بر این که در فرهنگ ترافیک با خلاء‌های بسیاری رو به رو هستیم، خاطرنشان کرد: موضوع آموزش و فرهنگسازی در زمینه رفتارهای ترافیکی و حرکت در جهت رعایت نظم و انضباط در فرهنگ ترافیک از اهمیت بسیاری برخوردار است و اعتقاد داریم مشارکت شهروندان کلید حل مشکلات شهر است.
 

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.