| کد خبر: 23127 |

آغاز ورود اتوبوس‌های دوکابین به خطوط جنوب شهر تهران

تین نیوز | معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با تأکید بر افزایش 8 رام قطار متروی شهری، 32 دستگاه واگن دو طبقه مترو و 170 دستگاه اتوبوس بازسازی شده و نیز نصب 48 دستگاه پله برقی جدید در ایستگاه‏های متروی پایتخت گفت: از طریق نوسازی و بازسازی ناوگان، به دنبال تدارک حمل و نقل عمومی هر چه مطلوب تر برای شهروندان هستیم. 

به گزارش تین نیوز از روابط عمومی حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، سید جعفر تشکری هاشمی افزود: فعالیت گسترده، توسعه روزافزون و افزایش ظرفیت حمل و نقل عمومی با چنین سرعتی، در هیچ مقطعی از تاریخ تهران دیده نشده و برای نمونه، هزاران کارگر خدوم و مهندس مجرب مترو در اعماق زمین‌های تهران و در تونل‌های مترو، دنیای دیگری ورای دنیای سطح زمین را ایجاد کرده‏اند که چون برای عموم شهروندان قابل مشاهده نیست، درک آن دشوار به نظر می رسد.

وی با اعلام این که 4 سال است که از دریافت اتوبوس‌های جدید دولتی محروم هستیم و به همین دلیل مجبور شده ایم اتوبوس‌های از رده خارج را کاملاً بازسازی نموده و مجدداً به خطوط اتوبوسرانی اعزام نماییم، تأکید کرد: البته با برنامه ‏ریزی های بهتر و تلاش‏های بیشتر، تمام سعی خود را در جهت افزایش مطلوبیت حمل و نقل عمومی به کار خواهیم گرفت و به عنوان نمونه، با دستور شهردار محترم تهران از هفته آینده، ورود تعداد قابل توجهی اتوبوس دو کابین به خطوط پر تراکم مناطق جنوبی شهر تهران آغاز خواهد شد.

اجرای آزمایشی طرح  «اتوبوس پیاده مدرسه»

معاون شهردار تهران با اشاره به این که تلاش کرده‏ایم تا با برنامه‌ریزی-های دقیق‏تر، خدمات حمل و نقل عمومی را با قیمت و کیفیت قابل قبول به شهروندان ارائه دهیم، اظهار کرد: هزینه حمل و نقل عمومی در تهران، نه تنها در مقایسه با شهرهای بزرگ دنیا، بلکه در مقایسه با شهرهای کوچک ایران نیز بسیار نازل است.

تشکری هاشمی با بیان این که به منظور نهادینه کردن مشارکت   والدین و دانش‌آموزان، اجرای آزمایشی طرح «اتوبوس پیاده مدرسه» را در سال جدید تحصیلی مد نظر قرار داده‏ایم، تصریح کرد: این طرح ویژه دانش‌آموزانی است که بدون سرویس مدرسه، مسیر مدرسه را طی می‌کنند و در قالب این طرح، دانش‌آموزان تحت مدیریت یکی دو نفر از والدین که آموزش-های لازم را در این خصوص کسب نموده اند، قرار می‏گیرند و در یک مسیر مشترک و البته ایمن، آموزه ‏های شهروندی و رفتارهای ترافیکی را فرا می‏گیرند. 

وی آرام‏سازی جریان ترافیک و ایمن‏ سازی حریم مدارس را از مهم‏ترین اقدامات به مناسبت بازگشایی مدارس بر شمرد و اضافه کرد: ساماندهی سرویس مدارس با استفاده از رانندگان مجربی که در دو بخش «اخلاق رانندگی» و «رانندگی حرفه‏ای»، آموزش‌های لازم را فرا گرفته‌اند از دیگر اقداماتی بود که به اجرا در آمد تا دانش‏آموزان بتوانند با آرامش و ایمنی بیشتری در مدارس حضور پیدا کنند.
 
رکاب زدن  را به یک مُد حمل و نقلی تبدیل می‌کنیم
معاون شهردار با اشاره به این که توسعه دوچرخه‌سواری در پایتخت با جدیت دنبال می‌شود و به این منظور بیش از 10 هزار دستگاه دوچرخه از طریق خانه¬های دوچرخه در اختیار‏ شهروندان قرار دارد، اظهار کرد: لازم است حس کم تحرکی را از جامعه بزداییم و به سمت تحرک هر چه بیشتر حرکت کنیم و به این منظور به شهروندان عزیز پیشنهاد می‌کنیم رکاب زدن در شهر را به عنوان بخشی از برنامه‏ریزی روزانه خود و به عنوان یک مُد حمل و نقلی رایگان تجربه کرده و مد نظر قرار دهند.

 تشكری هاشمی با بیان این كه بر اساس مصوبه «نظام یكپارچه بلیت الكترونیك شهر تهران»، مدیریت شهری می‌تواند برای سالمندان بالای 65 سال، كارت منزلت یك ساله با 90 درصد تخفیف صادر كند، تصریح کرد: مددجویان كمیته امداد حضرت امام (ره) و سازمان بهزیستی و همچنین جانبازان عزیز با 25 درصد جانبازی نیز می‏توانند از کارت بلیت¬های یک ساله رایگان استفاده کنند. 

وی با تأکید بر این که بهبود رفتارهای شهروندی در موضوع ترافیک از جمله اهداف مهم مدیریت شهری محسوب می¬شود و آن‏چه امروز مردم ما را رنج می‌دهد، بی ‌نظمی‌ در رفتارهای ترافیکی است، اضافه کرد: آموزش آموزه‌های ترافیکی و کنترل و نظارت بر جریان ترافیک، دو عاملی هستند که می¬توانند ایمنی و سلامت سفرهای شهری را تضمین نموده و بی ‏انضباطی در شهر را کاهش دهند.

حقوق شهروندانی که قوانین را رعایت می‌کنند بیشتر تضییع  می‌شود
معاون شهردار تهران با اشاره به این که متاسفانه حقوق شهروندان قانونمندی که قوانین را به صورت صحیح رعایت می¬کنند، بیشتر از افراد قانون‌شکنی که قوانین را زیرپا می‏گذارند تضییع می‏شود، اظهار کرد: فرهنگ شهروندان هر شهر بزرگ¬ترین دارایی¬ آن شهر است. 

 تشکری هاشمی با بیان این که خانواده به عنوان رکن اصلی بهبود رفتارهای ترافیکی است، تصریح کرد: پدرها و مادرها همان طور که انتظار دارند فرزندانشان خوب تربیت شده و خوب درس بخوانند، در بحث نظم و انضباط در رفتارهای ترافیکی نیز به عنوان الگوی فرزندانشان باید حساسیت بالایی داشته باشند تا با مشارکت خود مردم، بتوانیم شاهد تحولات اساسی در این زمینه باشیم.

وی در پایان با تأکید بر این که در آینده نزدیک، شاهد اعلام و اطلاع‌رسانی برنامه‏‏های گسترده‏ای که در جهت اصلاح رفتارهای ترافیکی و بهبود فرهنگ ترافیک تدارک دیده‌ایم خواهیم بود، خاطرنشان کرد: بر اساس این برنامه‌ها انتظار داریم با مشارکت خود شهروندان، در جهت آموزش‌های ترافیکی و فرهنگ‌سازی ترافیک، گام‏های بلندی برداریم. 

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.