| کد خبر: 23114 |

گیلان، پنجمین استان پر تردد کشور در نیمه نخست سال جاری

تین نیوز |به گفته مدیر کل حمل و نقل و پایانه های استان گیلان، این استان، پنجمین استان پر تردد کشور در نیمه نخست سال جاری است.

به گزارش تین نیوز از روابط عمومی حمل و نقل پایانه های استان گیلان، آل محمدی با اعلام این خبر گفت:
طبق آمار دریافتی از 25 دستگاه تردد شمار نصب شده اداره کل حمل و نقل و پایانه های گیلان (50 محور رفت و برگشت ) در سطح راه های استان حاکی است.

وی افزود: طی نیمه نخست سال جاری تعداد 120 میلیون و 662 هزار و 339 دستگاه /تردد در سطح راه های استان ثبت گردیده که از این میزان، تعداد 7 میلیون و 814 هزار و 254 دستگاه / تردد ورودی به استان و 7 میلیون و 987 هزار و 101 دستگاه / تردد خروجی از استان بوده و 104 میلیون و 860 هزار و 984 دستگاه / تردد نیز در دیگر محورهای شریانی استان طی این مدت صورت پذیرفته است.

این مقام مسئول اظهار داشت: با آمار مقایسه ای این مدت در سال 1393 نسبت به مدت مشابه سال قبل نشانگر افزایش 3 درصدی تردد در محورهای ورودی و افزایش 1 درصدی در محورهای خروجی گیلان است.

آل محمدی خاطر نشان کرد: در همین مدت نرخ جریان تردد (میانگین ساعتی تردد در کل محورها) 526 دستگاه / تردد بوده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل (453 دستگاه / تردد)، 16 درصد رشد داشته است.

مدیر کل حمل و نقل و پایانه های استان گیلان افزود: در 6 ماهه اول سال 93 از 50 محور رفت و برگشت در سطح راه های استان محور لاهیجان – آستانه با 6 میلیون و 125 هزار و 407 دستگاه / تردد بیشترین آمار را به خود اختصاص داده است.

وی در ادامه ضمن اشاره به سهم 12 درصدی تردد وسایل نقلیه سنگین سنبت به سهم کل تردد در نیمه نخست امسال گفت : طی این مدت استان گیلان از نظر نرخ جریان تردد پنجمین استان پر تردد کشور بوده است.

گفتنی است منظور از محورهای ورودی و خروجی استان 6 محور اصلی آزاد راه لوشان – قزوین، جاده قدیم لوشان – قزوین، منجیل – طارم ، چابکسر – رامسر، آستارا – اردبیل و خلخال – اسالم است.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.