| کد خبر: 21991 |

اعطای ششمین گواهینامه فرودگاهی به فرودگاه لار

تین نیوز | مدیركل دفتر نظارت بر عملیات هوانوردی سازمان هواپیمایی كشوری از اعطای ششمین گواهینامه فرودگاهی به فرودگاه لار خبرداد.

به گزارش تین نیوز از روابط عمومی سازمان هواپیمایی كشوری، سعید اكبری ضمن اعلام خبر فوق؛ اظهارداشت: فرودگاه لار به عنوان دومین فرودگاه دارای مرز هوایی كشور بعد از فرودگاه یزد موفق به دریافت گواهینامه شد.

وی هدف از ارائه گواهینامه فرودگاهی را اطمینان از مطابقت تسهیلات، تجهیزات و دستورالعمل های عملیاتی و ارائه خدمات فرودگاه دارای گواهینامه با استانداردها و دستورالعمل های ذكر شده در جلد یك انكس 14 ایكائو دانست.

مدیركل دفتر نظارت بر عملیات هوانوردی سازمان هواپیمایی كشوری با بیان این مطلب كه تاكنون فرودگاههای شیراز، اصفهان، بندرعباس، یزد و فرودگاه حضرت امام خمینی (ره) موفق به دریافت گواهینامه مذكور شده اند، افزود: محدود كردن فرودگاه ها در اخذ گواهینامه كه چه نوع فرودگاههایی باید گواهینامه فرودگاهی بگیرند درحوزه اختیارات هر كشور به شمار می رود و مسئولیت انجام عملیات ایمن نیز برای فرودگاه ها بعهده كشورهاست.

اكبری با بیان این مطلب كه بند 15 كنواسیون شیكاگو صراحتاً بیان می كند تمامی فرودگاههای تحت قلمرو یك كشور كه برای استفاده عموم بازگشایی می شود باید شرایط یكسان و یكنواختی با دیگر كشورهای عضو ایكائو داشته باشند، افزود: داشتن شرایط یكسان با دیگر كشورهای عضو بدین معنی است كه تمامی دستورالعملها، طراحی فرودگاه، تجهیزات و تسهیلات مطابق با استانداردهای ذكر شده در جلد یك ضمیمه شماره 14 ایكائو باشند.

مدیركل دفتر نظارت بر عملیات هوانوردی سازمان هواپیمایی كشوری در ادامه یاد آور شد: مقررات گواهینامه فرودگاهی بر روی ایمنی، نظم و كارایی عملیات پرواز هواپیما ها در فرودگاه ها تمركز دارد لذا یكی از فاكتورهای اساسی در اجرای گواهینامه فرودگاهی نیروی انسانی آموزش دیده و مدیریت فرودگاه است كه بایستی مورد تأیید قرار بگیرد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.