| کد خبر: 21973 |

هئیت بلندپایه تجاری و اقتصادی رومانی در شرکت ساخت

تین نیوز | ظهر امروز هئیت بلندپایه تجاری اقتصادی از کشور رومانی با حضور در شرکت ساخت و توسعه، در جلسه ای مشترک با معاون ساخت و توسعه راه آهن، بنادر و فرودگاه ها از ابراز تمایل کشور متبوع خود برای افزایش همکاری ها در زمینه های عمرانی با ایران خبر دادند.
 
به گزارش تین نیوز از روابط عمومی شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، یک هیئت بلندپایه تجاری و اقتصادی از رومانی به سرپرستی رئیس اتاق مشترک بازرگانی رومانی و ایران وارد ایران شدند و ظهر امروز با حضور در شرکت ساخت و توسعه در جلسه ای مشترک با معاون ساخت و توسعه راه آهن، بنادر و فرودگاه ها پیرامون چگونگی افزایش همکاری های مشترک مابین دو کشور گفتگو کردند.
 
در این جلسه ابتدا در رابطه با شرکت ساخت و توسعه و فعالیت ها و وظایف آن توضیحاتی ارایه شد و سپس اعضای هئیت رومانیایی که متشکل از نمایندگان و مدیران شرکت های پیمانکاری این کشور بود، تجارب و تخصص شرکت های خود را تشریح کردند.
 
آنها همچنین با ابراز شگفتی از پیشرفت زیرساخت های حمل و نقل در کشور، عملکرد ایران در این زمینه را قابل تقدیر دانستند و از تمایل خود برای مشارکت در اجرای این پروژه ها خبر دادند.
 
اعضای هیئت رومانیایی همچنین ضمن بیان تجارب خود در زمینه ساخت تونل ها، خطوط ریلی و لوکوموتیوهای جدید قابلیت های خود در این زمینه ها را بیان کردند و خواستار همکاری با ایران در این حوزه ها شدند.
 
معاون ساخت و توسعه راه آهن، بنادر و فرودگاه ها نیز در این جلسه ضمن اظهار امیدواری برای استفاده از تجارب کشور رومانی در توسعه انواع زیرساخت های حمل و نقل، گفت: در زمینه های متنوعی می توان همکاری با شرکت های رومانی را پیگیری کرد اما آنچه که در حال حاضر برای ما در اولویت است حضور شرکت های خارجی در پروژه ها با روش EPCF (تامین منابع مالی، طراحی، ساخت و اجرا)  است.
 
مسعود نصرآزادانی افزود: شرکت های ایرانی در زمینه توسعه زیربناهای حمل و نقل از پتانسیل بالایی برخوردارند و در حال حاضر پیشنهاد ما به شرکت های رومانیایی حضور در پروژه های زیرساختی حمل و نقل از طریق همکاری مشترک با شرکت های ایرانی است.
 
معاون ساخت و توسعه راه آهن همچنین اظهار امیدواری کرد تا این برگزاری این جلسات به گسترش همکاری ها میان دو کشور و توسعه و آبادانی ایران منجر شود.
 
 

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.