| کد خبر: 21963 |

یک کارشناس بازار سرمایه مطرح کرد

پیش‌بینی اوضاع بورس در نیمه دوم سال

تین نیوز | یک فعال بازار سرمایه از بهبود وضعیت بورس در نیمه دوم سال خبر داد و گفت: بازار روند اصلاحی خود را انجام داده و در نیمه دوم سال به صورت تدریجی بهبود می‌یابد.
 
عظیم ثابت- مدیر عملیات بازارگردانی تامین سرمایه آرمان اوضاع فعلی بورس را تشریح کرد و گفت:در حال حاضر بازار سرمایه روند اصلاحی خود را انجام داده و P/E‌بازار اصلاح شده است، لذا با توجه به اصلاحات صورت گرفته در قیمت‌ها پیش بینی می‌شود که بورس تهران در نیمه دوم سال روند افزایشی خود را آغاز کند.
 
وی به گزارش 6 ماهه شرکتها اشاره کرد و گفت:گزارش 6 ماهه شرکتها نیز مطلوب بوده و بسیاری از شرکتها افزایش ظرفیت دارند به طوری که شرکتهای خودرویی، دارویی، مواد غذایی و پتروشیمی قرار است گزارش های مطلوبی به بازار ارائه کنند.
 
وی به کاهش نرخ سود بانکی اشاره کرد و افزود:کاهش نرخ سود سپرده بانکی در روند بازار سرمایه موثر است بنابراین بهتر است تا شورای پول و اعتبار در این خصوص تصمیم گیری کند تا سرمایه ها در آنجا پارک نشده و به سمت بازار سرمایه حرکت کند.
 
ثابت به دوران رکود بورس تهران اشاره کرد و یادآور شد:متاسفانه از ابتدای سال تاکنون شرایطی پیش آمد و بورس تهران دچار رکود شد زیرا دولت به دنبال کنترل تورم بود و بورس در اولویت قرار نداشت، اما با این حال بورس بهترین بازار برای سرمایه گذاری است زیرا از شفافیت بیشتری نسبت به سایر بازارها برخوردار است.
 
این فعال بازار سرمایه تصریح کرد:از سوی دیگر طولانی شدن روند مذاکرات هسته ای نیز در روند نزولی بورس موثر بود به طوری که بازار سرمایه در بلاتکلیفی پرونده هسته‌ای قرار گرفت اما این بازار بهتر است تا حساب خود را از پرونده هسته‌ای جدا کرده و به پتانسیل شرکت‌ها توجه کند.
 
به گفته ثابت، با این حال تابوها در مذاکرات هسته ای شکسته شده و هیچ کدام از طرفین مایل نیستند تا به گذشته باز گردند که این موضوع امیدها را به توافق افزایش داده و قطعا تاثیر مطلوبی در بازار سرمایه دارد.
 
بورس تهران از ابتدای سال تا نون گرفتار رکود شده و حال و روز خوبی ندارد و روزانه با افت‌های خود سهامداران را در وضعیتی نامطمئن قرار داده است.
 
برخی کارشناسان ابهام توافقات ژنو و طولانی شدن مذاکرات را از جمله دلایل افت شاخص بازار سهام می‌دانند. این در حالی است که برخی معتقدند که دوران طلایی بازار سرمایه که در سال 1392 رقم خورده و در سال 1393 تکرار نخواهد شد و شاهد سقوط دوباره یا بازگشت ضعیف شاخص خواهیم بود، اما برخی از تحلیلگران نیز معتقدند بازار سرمایه در سال 1393 نیز می‌تواند روزهای پرفروغی را پشت سر بگذارد به شرط آنکه برخی چالش‌ها همچون موضوع هسته‌ای به سرانجام برسد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.