| کد خبر: 21893 |

قیمت گذاری خودرو توسط شورای رقابت غیر قانونی است

تین نیوز |  سخنگوی كمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اعلام این كه كارگروهی در این كمیسیون در حال تهیه و تدوین گزارشی در ارتباط با نحوه عملكرد شورای رقابت و وضعیت قیمت خودرو است، گفت: شورای رقابت حق قیمت‌گذاری خودرو را ندارد و صرفاً می‌تواند در شرایط انحصاری ورود پیدا كرده و دستورالعمل تعیین قیمت را ارائه كند و از این رو هر گونه قیمت‌گذاری خودرو كه تا كنون توسط این شورا صورت گرفته، خلاف قانون بوده و غیر قانونی است.

به گزارش تین نیوز از روابط عمومی معاونت حمل و نقل و ترافیك شهرداری تهران، روح‌الله عباس‌پور افزود: كاهش دو سه درصدی قیمت خودرو توسط خودروسازان بسیار كم است و به نظر اغلب اعضای كمیسیون صنایع و معادن مجلس، قیمت‌ خودرو باید كاهش بیشتری پیدا کند.

وی با اشاره به افزایش واردات خودرو به كشور از ابتدای سال جاری، اظهار كرد: حركت در مسیر اقتصاد مقاومتی مستلزم حمایت از تولیدات داخلی است و در چنین شرایطی، ورود خودروهای خارجی با سهولت و بدون محدودیت به تولید داخلی ضربه می‌زند.

عباس‌پور با بیان این‌كه در این جریان تولیدكنندگان داخلی نیز باید نسبت به ارتقای كیفیت و كاهش قیمت تمام شده و میزان مصرف سوخت خودروهای تولید خود اقدام كنند تا رویكرد مردم نسبت به خودروهای داخلی تغییر كند، تصریح كرد: امروز موضوع اشتغال‌زایی و توجه به تولیدات داخلی از اهمیت بالایی برخوردار است و تكیه بر واردات، به تولید و اشتغال آسیب خواهد زد.

نماینده مردم بویین زهرا و آوج در مجلس شورای اسلامی در پایان با تأكید بر این كه تحریم‌ها در صنعت خودرو همچنان وجود دارد، خاطرنشان كرد: در چنین شرایطی افزایش واردات خودرو بر خلاف اهداف نظام و راهبرد اقتصاد مقاومتی است و باید نسبت به این مسأله نظارت و كنترل بیشتری صورت گیرد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.