| کد خبر: 21867 |

آمادگی حمل‌ونقل عمومی پایتخت برای فصل بازگشایی مدارس

تین نیوز | ناوگان حمل‌ونقل عمومی پایتخت خود را برای فرارسیدن مهرماه و آغاز فصل بازگشایی مدارس آماده می‌کند.
 
خطوط مترو، اتوبوسرانی و تاكسیرانی تهران این روزها تلاش می‌كنند برای استقبال از 5میلیون سفر افزوده شده به شهر كمیت و كیفیت خود را افزایش دهند.

افزایش555واگن به خطوط مترو، آماده‌سازی‌ 6522 اتوبوس برای سرویس‌دهی بیشتر و ورود 10هزار تاكسی هیبریدی در كنار افزایش نظارت بر ناوگان حمل‌ونقل عمومی از اهم اقدامات در این زمینه است. با آغاز فصل پاییز، بیش از یك میلیون دانش‌آموز، یك میلیون دانشجو و نیم میلیون كارمند جدید، برای 5میلیون سفر روزانه در مسیر خانه به محل تحصیل و بالعكس به حجم ترددها در شهر می‌افزایند.
 
در خطوط 5گانه متروی پایتخت، شركت بهره‌برداری متروی تهران خود را برای افزایش 15تا 20درصدی حجم سفرها آماده می‌كند. در حال حاضر به‌طور معمول روزانه 2میلیون و 500هزار مسافر با مترو سفر می‌كنند كه پیش‌بینی می‌شود این تعداد در مهرماه به بیش از 3میلیون نفر در روز برسد.
 
محسن نایبی مدیرعامل این شركت می‌گوید: برنامه‌ریزی لازم برای به‌كارگیری حداكثر توان در تمامی بخش‌ها صورت گرفته است كه براین اساس، علاوه بر واگن‌های موجود، 555واگن به‌صورت كامل تعمیر، بازبینی و نظافت می‌شوند تا به بهترین نحو آماده خدمات‌رسانی باشیم. همچنین فاصله گذر قطارها مثل روزهای عادی است اما این آمادگی وجود دارد كه در زمان ازدحام قطارهای فوق العاده برای جابه‌جایی بهتر و سریع‌تر مسافران انجام شود.
 
این درحالی است كه از آغاز سال تحصیلی قرار است زمان تردد قطارها در خط 3 افزایش یابد. اكنون خط 3 از ساعت 7تا 20فعال است كه از ابتدای مهر تردد قطارها ساعت 5:30صبح از مبادی حركت آغاز و تا 22:30دقیقه با فاصله گذر 15 دقیقه ادامه خواهد داشت. آماده باش اورژانس در ایستگاه‌های امام‌خمینی، علم و صنعت، صادقیه، كرج، شهرری و بهشتی نیز از دیگر تداركات مترو برای آغاز سال تحصیلی است.
 
در بخش اتوبوسرانی با اینكه 4 سال است هیچ اتوبوسی به شهرداری تحویل داده نشده و ناوگان در آستانه فرسودگی قرار دارد، اما 6522اتوبوس آماده سرویس‌دهی هستند. همچنین 173اتوبوس دو كابین و 16دستگاه اتوبوس تك كابین جدید برای خطوط اتوبوس تندرو به شهر وارد می‌شوند. این در حالی است كه 2هزار دستگاه اتوبوس با اینكه از رده خارج شده‌اند؛ اما با تعمیرات مجددا به چرخه فعالیت بازگشته‌اند. هم‌اكنون 4944دستگاه اتوبوس تهران معاینه فنی شده و توانسته‌اند استانداردهای لازم را كسب كنند.
 
در بخش تسهیل امكانات سفر ارزان با حمل‌ونقل عمومی نیز براساس تصمیم شورای شهر از ابتدای مهرماه طرح نظام یكپارچه بلیت الكترونیك پایتخت از ابتدای مهر آغاز می‌شود تا والدین و همسران شهدا، جانبازان و معلولان به‌صورت رایگان و 2میلیون دانش‌آموز و دانشجو نیم بها از اتوبوس و مترو استفاده كنند.
 
اما محور دیگر تحول كمی و كیفی در بخش تاكسیرانی رخ می‌دهد. آنگونه كه حجت‌الله بهروز قائم‌مقام معاونت حمل‌ونقل و ترافیك شهرداری تهران خبر داده، 10هزار خودروی هیبریدی هوندا، تویوتا، نیسان و هیوندا آماده ورود به ناوگان تاكسیرانی هستند و مدیریت شهری با این اقدام، برنامه‌های مفصلی در زمینه كاهش معضل آلودگی هوا و در عین حال ارائه خدمات كیفی‌تر به شهروندان در دستور كار قرار داده است.
 
در بخش نظارت نیز سازمان تاكسیرانی گشت‌های نظارتی خود را در نقاط پرتردد مستقر می‌كند. به گفته میثم مظفر مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاكسیرانی تهران، ناوگان تاكسیرانی پایتخت در آستانه سال تحصیلی جدید در آماده باش صددرصدی قرار می‌گیرد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • علیرضا حشمتی 0 0

    از ایستگاه میدان ولیعصر چه خبر؟ با قاطعیت میگفتین تا پایاآآآآآآآآن شهریور به بهره برداری میرسد! این وعده رو من از سال۹۰ شنیدم و تو سرچ گوگل وعده های توخالی و دروغ قابل پیگیریه