| کد خبر: 21859 |

منطقه آزاد انزلی حلقه اتصال قطر و کشورهای حاشیه دریای خزر است

تین نیوز | رییس انجمن دوستی قطر و ایران گفت: منطقه آزاد انزلی می تواند حلقه اتصال ما و کشورهای حاشیه دریای خزر باشد.
 
'مسعود بن عبدالله آل حنزاب' روز دوشنبه در دیدار با مدیر عامل سازمان منطقه آزاد انزلی اظهار کرد: این منطقه به دلیل قرار گرفتن در حاشیه دریای خزر و ظرفیت های بسیار در حوزه تجاری و کشاورزی برای ما دارای اهمیت است.
 
رییس شورای شهر دوحه با اشاره به همجواری قطر و ایران و رابطه دیرینه بین دو کشور افزود: با توجه به مشکلاتی که در بازار کشورهای شام (اردن، سوریه، لبنان) که طرف تجاری ما بودند به وجود آمده ما به دنبال جایگزین کردن بازارهای جدید هستیم.
 
عبدالله آل حنزاب، همکاری بین دو کشور و استان گیلان و دوحه را در زمینه استفاده از کالاهای ایرانی به خصوص ساختمانی صنعتی و محصولات کشاورزی عنوان کرد.
 
وی ادامه داد: از مزیتهای مبادله با ایران برای ما سرعت انتقال کالا و تسهیل در دسترسی به اجناس مورد نیاز است.
 
رییس انجمن دوستی قطر و ایران ابراز امیدواری کرد با این رویکرد حجم مبادلات بین دو کشور ارتقا یابد.
 
عبدالله آل حنزاب تاکید کرد: منطقه آزاد انزلی می تواند نقش حلقه اتصال ما به بنادر حاشیه دریای خزر و کشورهای آسیای میانه باشد.
 
وی افزود: در بازگشت به مسوولان و مردم کشورم مزیتها و ظرفیتهای گیلان و منطقه آزاد را معرفی خواهم کرد.
 
رییس انجمن دوستی قطر و ایران همچنین احداث بندر کاسپین در منطقه را اقدامی مثبت و موثر برای توسعه فعالیت ها دانست و افزود: ما نیز در حال سرمایه گذاری و توسعه بنادر خود هستیم.
 
وی بیان کرد: بندرگاه در حال ساخت کاسپین در منطقه آزاد با توجه به قرار گرفتن در مسیر کریدور شمال جنوب می تواند موجب اتصال ما با بنادر کشورهای حاشیه خزر شود.
 
عبدالله آل حنزاب، با ابراز تمایل برای سرمایه گذاری در منطقه آزاد انزلی گفت: مطمئنم در آینده در زمینه جذب سرمایه گذار پیشرفت خواهید داشت.
 
رییس انجمن دوستی قطر و ایران با تاکید بر ظرفیت های بسیار خوب موجود در منطقه آزاد انزلی اظهار کرد: حجم مبادلات دو کشور نیز افزایش خواهد یافت.
 
رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی نیز در این دیدار گفت: منطقه آزاد انزلی از مناطق هفت گانه کشور و تنها منطقه آزاد در شمال کشور محسوب می شود.
 
'رضا مسرور'، معافیت مالیاتی 20 ساله، امکان ورود تجهیزات و مواد اولیه کارخانه ها بدون عوارض گمرگی، سهولت در ورود و خروج سرمایه، امکان سرمایه گذاری تا 100 درصد سهام برای خارجیان، ثبت شرکت یک روزه را از مزیت ها و ظرفیت های موجود در منطقه آزاد انزلی عنوان کرد.
 
وی بیان کرد: منطقه آزاد انزلی تنها منطقه آزاد دارای بورس کالا در کشور است.
 
رییس هیات مدیره منطقه آزاد انزلی امکان خرید و فروش کالاهای راهبردی در این منطقه را از دیگر ظرفیت های مهم موجود برشمرد.
 
وی افزود: در انزلی بندرگاهی با هفت میلیون تن ظرفیت تخلیه و بارگیری و یک بندرگاه در حال ساخت به نام کاسپین و 80 واحد صنعتی در محدوده صنعت داریم.
 
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی بر آمادگی این منطقه برای جذب سرمایه در بخش گردشگری و تجاری و دریایی تاکید کرد.
 
وی با اشاره به این که در زمان حاضر مقصد اصلی گردشگران قطری اروپا است، گفت: با توجه به طبیعت زیبای منطقه و نزدیکی فرهنگی بین دو کشور منطقه آزاد انزلی و استان گیلان می تواند مقصد جدید گردشگری برای مردم قطر باشد.
 
مسرور گفت: امکانات گردشگری خوبی نیز در گیلان و منطقه آزاد انزلی ایجاد شده و در حال توسعه است.
 
وی ادامه داد: دو مبحث ایجاد خط هوایی بین قطر و گیلان و تشکیل کارگروه های تخصصی با توجه به نیاز کشور قطر به کالاهای ایرانی برای شناسایی ظرفیت های صنعتی و کشاورزی موجود در گیلان و منطقه آزاد انزلی به منظور افزایش مبادلات مورد نظر ما است.
 
در این نشست سخایی رییس انجمن دوستی ایران و قطر، مدیرکل گردشگری و میراث فرهنگی گیلان، فرماندار رشت، هیات قطری شامل شش نفر از نمایندگان و اعضای شورای شهر قطر حضور داشتند.
 
این هیات در پایان از مجتمع های تجاری منطقه آزاد و مجتمع بندری کاسپین بازدید کردند.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.