| کد خبر: 21856 |

توزیع استانی تسهیلات ۱۵ میلیون تومانی مسکن روستایی آغاز می شود

تین نیوز | معاون نوسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از افزایش سقف وام مسکن روستایی از 12 میلیون و 500 هزار تومان به 15 میلیون تومان خبر داد و گفت: نرخ سود این تسهیلات که با همان گردش کار قبلی پرداخت خواهد شد، همان پنج درصد است و توزیع آن در استان ها تا یک ماه آینده آغاز خواهد شد.
 
عزیزالله مهدیان با بیان اینکه از سال 91 تسهیلات براساس سهمیه قبل پرداخت می شد، افزود: برای تداوم پرداخت تسهیلات مسکن روستایی مذاکراتی با معاون اول رئیس جمهور انجام و مقرر شد در سال جاری 200 هزار واحد مسکونی روستایی از تسهیلات 15 میلیون تومانی برخوردار شوند.
 
وی افزود: سالانه احداث 200 هزار واحد مسکونی را باید برای محرومان در کشور پشتیبانی کنیم و این امر با پرداخت وام کم بهره صورت می گیرد.
 
این مقام مسئول با بیان آنکه پرداخت تسهیلات تا سقف 12 میلیون و 500 هزار تومان در تمام استانهای کشور همچنان ادامه دارد، افزود: بنیاد مسکن رقم 18 میلیون تومان را برای تسهیلات مسکن روستایی به بانک مرکزی پیشنهاد داده بود که هیات وزیران، سقف تسهیلات 15 میلیون تومان را مصوب کرد.
 
وی با بیان اینکه امکان تکمیل بسیاری از مسکن های روستایی در دست ساخت با تسهیلات دریافتی وجود ندارد اما به هر حال این تسهیلات کمک مناسبی برای روستاییان است، افزود: هرچند پرداخت تسهیلات بیشتر تاثیر موثرتری در تکمیل خانه های روستایی دارد اما موضوع دیگر بازپرداخت اقساط وام دریافتی و قدرت پرداخت روستائیان است زیرا آنها را در پرداخت اقساط تسهیلات دریافتی با مشکل بیشتری مواجه می کند.
 
معاون نوسازی بنیاد مسکن، ساخت مسکن روستایی را وظیفه این بنیاد دانست و افزود: طرح نوسازی و بهسازی روستا ها یکی از طرح های موفق اجرا شده در کشور است.
 
وی با اشاره به اینکه این طرح روند قانونی خود را به درستی طی کرده است، افزود: در این طرح تلاش شده معایبی که در دیگر طرح ها متوجه ساخت مسکن روستایی شده بود، برطرف شود.
 
مهدیان با بیان اینکه در زمینه طرح های عمران روستایی، از منابع دولتی استفاده شده است، افزود: قصد داریم از این پس، بر موضوع مسکن اقشار کم درآمد در شهرها متمرکز شویم و طرح آن را در بودجه سال آینده نیز پیشنهاد داده ایم.
 
معاون نوسازی بنیاد انقلاب اسلامی در خصوص مراحل بازسای خانه ها در منطقه زلزله زده ایلام نیز گفت: حدود هفت هزار باب منزل مسکونی براثر این سانحه تخریب شد که باید به طور کامل نوسازی شوند و حدود 10 هزار واحد نیز خسارت دیده اند که نیاز به تعمیر دارند.
 
وی با بیان اینکه خوشبختانه دولت تدبیر و امید پس از وقوع حوادث طبیعی به سرعت رقم پیشنهادی خسارات را مصوب و ابلاغ می کند تا مردم دچار مشکل نشوند، افزود: در رابطه با زلزله ایلام نیز دولت در اسرع وقت وارد عمل شد و بنیاد مسکن نیز کار بازسازی این منطقه را آغاز کرد.
 
به گفته مهدیان، کار کارشناسی واحدهای آسیب دیده، بحث تشکیل پرونده و آواربرداری آغاز شده و با توجه به اینکه فصل ساخت و ساز این منطقه نیز هم اکنون انجام می شود، امیدواریم تا سالگرد وقوع زلزله بخش مهم کار بازسازی صورت گیرد.
 
گفتنی است، علیرضا تابش رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در روزهای پایانی سال 92 از ارسال درخواست افزایش مبلغ وام خرید مسکن روستایی، از 12 میلیون و 500 هزار تومان فعلی به 18 میلیون و 500 هزار تومان به بانک مرکزی خبر داده بود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.