| کد خبر: 18523 |

معاون وزیر راه:

◄ یک‌هزار و ۸۵۰ کیلومتر راه‌آهن آماده سرمایه‌گذاری است

تین نیوز | معاون وزیر راه و شهرسازی از وجود هزار و 850 کیلومتر راه آهن آماده سرمایه گذاری در کشور خبر داد وگفت: با توجه به سرمایه بر بودن پروژه های زیرساختی حمل و نقل و کسری بودجه، تامین مالی پروژه ها با استفاده از دو منبع داخلی و خارجی انجام می شود که وزارت راه و شهرسازی بسترهای لازم برای تسهیل حضور سرمایه گذاران و تامین این منابع را فراهم کرده است.
  
به گزارش تین نیوز از روابط عمومی شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، علی نورزاد  افزود: بورس اوراق بهادار، فروش اوراق مشارکت، استفاده از وجوه صندوق های بیمه و بازنشستگی و استفاده از دارایی های بی مصرف و یا کم مصرف واحدهای اقتصادی از جمله راه های تامین منابع داخلی برای پروژه های زیرساختی است.
  
وی در رابطه با استفاده از منابع خارجی در پروژه های عمرانی یادآور شد: حضور سرمایه گذاران خارجی در   پروژه ها به دو روش قرضی و غیر قرضی صورت می گیرد که هم اکنون نیز با استفاده از این روش ها، منابع مالی برخی از پروژه ها با تکیه بر سرمایه خارجی در حال انجام است.
  
معاون وزیر راه و شهرسازی در تشریح روش قرضی گفت: در این روش بازپرداخت منابع وارده به کشور بدون قید و شرط و بدون توجه به حاصل استفاده از این منابع، تعهد و تضمین می شود و مبلغ اعتبار، مدت زمان بازپرداخت آن و سایر شرایط از جمله نوع تضمین مورد درخواست اعتبار دهنده بستگی به ارزیابی وی نسبت به موقعیت، عملکرد و توانایی گیرنده دارد.
  
نورزاد ادامه داد: اما در روش های تامین مالی غیر قرضی، سرمایه گذاری به گونه ای است که تامین کننده منابع مالی با قبول ریسک از به کارگیری منابع مالی در فعالیت یا طرح مورد نظر، انتظار برگشت اصل و سود منابع سرمایه گذاری شده را از عملکرد اقتصادی فعالیت یا طرح مورد سرمایه گذاری دارد.
  
مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه از فاینانس به عنوان یک روش رایج در تامین منابع پروژه های زیرساختی نام برد و گفت: این روش از جمله روش های تامین مالی غیر قرضی است که در آن ملاک اصلی برای تامین کننده منابع مالی خارجی، اقتصادی بودن طرح است.
  
وی اضافه کرد: چنانچه مطالعات امکان سنجی طرح به لحاظ اقتصادی مثبت باشد، تامین کننده مالی بدون مشارکت مستقیم، سهمی می پذیرد تا منابع لازم را به صورت نقدی و غیر نقدی در اختیار واحد مورد نظر قرار داده و در مقابل، اصل و سود سرمایه گذاری خود را از محصول تولیدی دریافت می نماید.
  
نورزاد در پایان با اشاره به اولویت وزارت راه و شهرسازی در توسعه خطوط ریلی در کشور،  از بیش از 4 هزار و 700 کیلومتر راه آهن در دست ساخت خبر داد و گفت: برای اتمام این پروژه ها به سرمایه ای معادل 50 هزار میلیارد ریال نیاز است که تلاش ما استفاده از روش های مختلف سرمایه گذاری که شرح آن رفت، برای تامین مالی این پروژه ها است. 

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • 0 0

    اصلاح بفرمایید روش فاینانس یک نوع از روشهای قرضی است

  • ناشناس 0 0

    درس تامین مالی توسط استاد ژئوتکنیک

  • دقیق 0 0

    مبلغ هزینه طرحها با طول ۴۷۰۰ کیلومتری تطبیق ندارد مگر با کیلومتری یک میلیارد تومان راه آهن ساخته می شود؟

  • کارمند دیروز 0 0

    جناب ناشناس اشتباه کردی آقای نورزاد درس نمی دهد بلکه دارد درسهایی که اخیرا خوانده را مرور می کند. اینکه در وزارت راه و یا شرکت ساخت چه کرده اند معلوم نیست بلکه همانطور که فرمودند قصد دارند تلاش کنند که از این روشها استفاده کنند. خوب ما هم دعا می کنیم موفق شوند. آرزو بر جوانان عیب نیست. البته کمی طول می کشد که درسها را مسلط بشوند و تمرین عملی کنند شاید بعدا در تامین مالی متبحر شوند و موفق شوند. از قدیم گفتند گر صبر کنی ز غوره حلوا سازد. ایشاالا هرکسی هم صبر ندارد خودش برود جایی که می خواهد.