| کد خبر: 18501 |

توزیع بنزین یورو ۴ در اصفهان هرچه سریعتر اجرائی شود

تین نیوز | استاندار اصفهان بر تغییر سوخت نیروگاه‌ها و توزیع هرچه سریعتر بنزین یورو۴؛ برای کاهش آلودگی هوای اصفهان تاکید کرد و گفت: مسئولان باید هرچه سریع‌تر زمینه توزیع بنزین یورو ۴ در اصفهان را فراهم آورند.
 
رسول زرگرپور در دیدار با معاون وزیر نفت و مدیر‌عامل شرکت ملی گاز ایران اظهار کرد: به‌دلیل اینکه از استان اصفهان به‌عنوان یک استان برخوردار یاد می‌شود از منابع دولتی به صورت محدود بهره‌مند و همین امر باعث شده که مدیریت استان به دنبال ایجاد منابع جدید در داخل استان باشد.
 
وی با اشاره به اینکه در اجلاس استانداران سراسر کشور در سال گذشته، از آنان خواسته شد که در زمینه کاهش مصرف گاز اقدامات اساسی صورت داده و همکاری‌های لازم را داشته باشند، افزود: مدیریت استان اصفهان نیز با مدیریتی جهادی در این راه اقدامات قابل قبولی را انجام داد.
 
استاندار اصفهان به مصرف بالای گاز در صنایع استان اشاره کرد و بیان کرد: صنایع، سهم قابل توجهی در تولیدکشور و اشتغال دارند و با این وجود با هماهنگی‌های صورت گرفته مصرف آن‌ها کاهش یافته و رضایت نسبی در‌باره کاهش مصرف گاز ایجاد شد.
 
وی با اشاره به آلودگی هوا توسط نیروگاهای استان تصریح کرد: کمبود گاز در این نیروگاه‌ها باعث شده که با مصرف سوخت‌های جایگزین، روزانه حجم بالایی از مواد آلاینده وارد هوای شهر اصفهان شود.
 
زرگرپور با بیان اینکه به‌طور استاندارد باید 2 ماه از سال نیروگاه‌ها از سوخت مازوت استفاده کنند، گفت: متاسفانه در نیروگاه‌های استان اصفهان 8 ماه مازوت و تنها 4 ماه گاز مصرف می‌شود و باید وزارت نفت درزمینه تخصیص گاز به این نیروگاه‌ها اقدام کند.
 
وی خاطرنشان کرد: اصل دولت تدبیر و امید بر شفاف‌سازی بوده و از وزارت نفت درخواست دارم که نسبت به برطرف کردن حجم بالای آلودگی 2 نیروگاه موجود در اصفهان تا جایی که امکان دارد عنایت ویژه داشته باشد.
 
استاندار اصفهان در ادامه به تولید بنزین یورو4 در اصفهان و ضرورت مصرف این بنزین در این شهر اشاره کرد و افزود: باتوجه به وعده مدیران در زمینه توزیع بنزین یورو 4 از ابتدای مهرماه در اصفهان، امیدواریم با مصرف این بنزین مقداری از حجم آلودگی هوای شهر اصفهان کاهش یابد.
 
وی با بیان اینکه تعداد روزهای با آلودگی هوا در اصفهان بیشتر از تهران بوده، تصریح کرد: 70 درصد از آلودگی هوا به  حمل و نقل درون شهری مربوط می‌شود و توزیع بنزین یورو 4 تاثیرمهمی در کاهش آلودگی هوا  دارد.
 
زرگرپور گفت: آب سالم و هوای سالم 2 درخواست اساسی مردم اصفهان از دولت بوده و امیدوارم که درخواست مردم اصفهان به گوش مسئولان مربوطه در هیئت دولت برسد.
 
وی با بیان اینکه مردم اصفهان نقش مهمی در درآمدهای ملی دارند و هرسال 4 هزار میلیارد تومان به حساب خزانه دولت وازیر کرده، خاطرنشان کرد: مردم اصفهان در قبال پرداخت این هزینه‌ها انتظار دارند که اقدامات مهمی در‌باره آب و هوا در استان صورت گیرد.
 
استاندار اصفهان با تاکید بر اینکه امکان مصرف سوخت مازوت در 2 نیروگاه استان حتی برای یک دقیقه هم امکان‌پذیر نبوده، افزود: باید گاز مورد نیاز برای مصرف این نیروگاه‌ها تامین شود.
 
مصارف نیروگاه ها به تولید گاز در عسلویه ارتباط دارد
معاون وزیر نفت و مدیر‌عامل شرکت ملی گاز ایران نیز در این دیدار با اشاره به درخواست‌های استاندار اصفهان اظهار کرد:  مصارف نیروگاه‌ها به تولید گاز در عسلویه ارتباط دارد .
 
حمیدرضاعراقی با بیان اینکه هرساله  مقدار معینی گاز در عسلویه تولید می‌شود، افزود: خوشبختانه امسال تولید گاز در عسلویه مقداری افزایش داشته و همین امر باعث شده که در حال حاضر نیروگاه‌های استان اصفهان که یکی از منابع جدی برای آلودگی هوا بودند، از اوایل سال جاری گاز مصرف کنند که کمک زیادی را به محیط زیست اصفهان کرده است.
 
وی از استان اصفهان به‌عنوان نخستین استان کشور در توزیع شبکه گاز به شهرهای آن یاد کرد و بیان کرد: به‌طور تقریبی در همه شهرهای استان اصفهان گازرسانی صورت گرفته و در روستاها نیز به حدود 1000 روستا گازرسانی انجام شده است.
 
مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران از گازرسانی به 150 روستای استان اصفهان در هفته دولت خبر داد و تصریح کرد: توسعه مصرف گاز طبیعی به معنای حفظ محیط زیست و کاهش آلودگی هوا است.
 
وی گفت: صرف نظر از اینکه استان اصفهان از نظر توسعه شبکه گازرسانی مقام نخست را در کشور داشته، از نظر انتقال گاز به سراسر کشور نیز  اصفهان مرکز کشور بوده و‌ بسیاری از خطوط انتقال گاز کشور باید توسط ایستگاه‌های تقویت فشار از این استان منتقل شود.
 
عراقی از افتتاح چند ایستگاه تقویت فشار در اصفهان خبرداد و خاطرنشان کرد: این ایستگاه‌ها نه تنها به اصفهان کمک کرده بلکه برای انتقال گاز از جنوب به شمال کشور نقش مهمی دارند.
 
وی با بیان اینکه توزیع و تولید بنزین یورو 4 به مدیریت پالایش و پخش وزارت نفت مربوط می‌شود، اظهار کرد: با توجه به تاکید استاندار اصفهان در این باره، در بازگشت به تهران این موضوع را به وزیر نفت و همچین معاون وزیر در امور پالایش و پخش منتقل می‌کنم و امیدواریم استان اصفهان تا قبل از مهر‌ماه بتواند از بنزین  یورو 4 استفاده کند.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.