| کد خبر: 18495 |

۲۰۰ مورد برخورد با اتوبوس‌های خصوصی / گشت‌ نامحسوس برای ایمنی اتوبوس‌ها

تین نیوز | مدیرعامل شرکت واحد با بیان اینکه تعداد اتوبوس‌های شهر تهران بالاست و نیاز به مدیریت سیستمی دارد، گفت:‌ در حال حاضر برای تعیین شاخصی در تلمین امنیت و میزان ایمنی اتوبوس‌ها تلاش می‌کنیم.
 
پیمان سنندجی افزود: 6500 دستگاه اتوبوس در تهران در حال تردد هستند و مدیریت این اتوبوس‌ها نیاز به مدیریت سیستمی دارد. برای این کار مراکز متعددی در شهر تهران راه‌اندازی کرده‌ایم تا به صورت آنلاین سرعت را رصد کنیم.
 
وی افزود: با استفاده از این مراکز می‌توان مشخص کرد هر راننده‌ای وضعیت رانندگی‌اش چگونه است.
 
مدیرعامل شرکت واحد از برگزاری جلسه‌ای با پلیس خبر داد و گفت: بر اساس این جلسه قرار شد گشت‌های فیزیکی نامحسوس در سطح شهر به صورت مستقیم و مشترک بین نیروهای شرکت واحد، پلیس و پلیس راهور بتوانند در کنترل اتوبوس‌ها فعالیت کنند.
 
سنندجی در ادامه اظهار کرد: در حال حاضر روی شاخصی برای امنیت و میزان ایمنی اتوبوس‌ها کار می‌کنیم و مردم نیز می‌توانند در صورت مشکل در تماس با 1888 شماره اتوبوس را اعلام کنند تا ما پیگیری‌های لازم را انجام دهیم.
 
وی در این رابطه گفت: ما با شرکت‌های خصوصی بیش از 200 مورد برخورد داشتیم و کمیته انضباطی نیز برای آنان تشکیل دادیم. یکی از این کمیته‌ها مطابق مصوبه قانون خاطی را به پلیس راهور معرفی می‌کند تا به طور مستقل رسیدگی کند.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • طرفدار ایمنی 0 0

    با سلام و تشکر از زحمات جناب آقای سنندجی و همکاران محترم به رغم کوشش‌های شایان تحسین شرکت واحد، واقعیت این است که بسیاری از شکایات و دیدگاه‌های مردم از خطوط اتوبوسرانی خصوصی، بالاخص BRT، که عمدتاً با تماس تلفنی، به شماره ذکرشده در داخل اتوبوس که غالباً ۱۸۸۸ است، گزارش می‌شود، بازخورد(feedback) مشخصی پیدا نمی‌کند. حال آنکه مناسب است تا سامانه‌ای برای ارائه یک کد پیگیری، به ‌مانند سرویس‌های ۱۳۷،۱۱۰ و …، ایجاد شود تا از یک سو مردم از نتیجه اطلاع‌رسانی خود مطلع‌شده و از سوی دیگر، رانندگان محترم و شرکت‌های مربوطه، همواره احساس نظارت مستمر بر فعالیت خود را داشته باشند. با همین تغییر ساده، از بسیاری از خطاهایی که غالباً مخاطرات ایمنی به همراه دارد، اجتناب خواهد شد.