| کد خبر: 18473 |

سرپرست معاونت بندری بنادر هرمزگان خبر داد:

◄ برنامه بندر شهیدرجایی برای ترانزیت مستقیم محصولات کشاورزی از فیلیپین

تین نیوز | سرپرست معاونت بندری اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان از برنامه ریزی های صورت گرفته و ایجاد آمادگی لازم در بندر شهید رجایی برای حمل محصولات کشاورزی فیلیپین به صورت مستقیم از کشور مبدأ به بزرگترین بندر تجاری ایران خبر داد.

به گزارش تین نیوز از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، محمد علی اصل سعیدی پور در جریان بازدید سفیر کشور فیلیپین از امکانات و ظرفیت های منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی گفت:  فیلیپین بزرگترین تولید کننده نیروی انسانی دریانوردی جهان است و یک سوم از کل دریانوردان جهان را این کشور تأمین می نماید.

وی افزود: با توجه به اینکه بندر شهید رجایی در کریدور شمال - جنوب منطقه قرار دارد؛ این بندر آمادگی آن را دارد تا خدمات لازم برای ترانزیت کالاهای کشورهای تاجیکستان، ازبکستان و ترکمنستان را ارایه نماید. 

سعیدی پور اضافه کرد: تجار ایرانی بسیاری از محصولات کشاورزی فیلیپین از جمله موز مصرفی کشور را از طریق بندر جبل علی به بندر شهید رجایی فیدر می نمایند که با توجه به امکانات موجود، این بندر آمادگی خود را جهت پذیرش چنین کالاهایی به صورت مستقیم از کشور مبدأ را اعلام می نماید.

سرپرست معاونت بندری اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: در این بازدید، ظرفیت ها و توانمندی بندر شهید رجایی را به سفیر کشور فیلیپین ارایه نموده و آمادگی ارایه هرگونه خدمات تخلیه و بارگیری و خدمات لجستیک کالا را در این بندر به این کشور اعلام کردیم.

سعیدی پور اظهار داشت: مذاکرات گسترده ای با خطوط کشتیرانی معتبر دنیا انجام شده و دو خط کشتیرانی لاینر علاقمندی خود را جهت حضور در بندر شهید رجایی اعلام کرده اند که هم اکنون هر جمعه یک کشتی از خطوط لاینر به بندر شهید رجایی وارد می شود.

وی ابراز امیدواری کرد که رشد 10 تا 15 درصدی عملیات بندری را در سال جاری شاهد باشیم و بتوانیم میزبان بزرگترین کشتی های دنیا باشیم.

سرپرست معاونت بندری اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان در پایان خاطرنشان کرد: در تلاش هستیم با اقدامات برنامه ریزی شده بتوانیم رضایت خطوط کشتیرانی را جلب کنیم.

لازم به ذکر است، بندر شهید رجایی به عنوان پیشرفته ترین بندر کانتینری ایران، حجم عمده ای از ترانزیت کشور را برعهده دارد و اصلی ترین بندر ایران در کریدور شمال-جنوب است.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • جاشو 0 0

    آقای سعیدی چرا شب جمعه میاد شما که مسئول روابط عمومی هستید می توانستید بگید یک روز در هفته سرویس به شهید رجایی دارد