| کد خبر: 18472 |

یک کارشناس حمل و نقل در گفتگو با تین نیوز مطرح کرد:

◄ حمایت ویژه دولت از تولید خودروهای هیبریدی، ضروری است

تین نیوز | یک کارشناس حمل و نقل با بیان اینکه با وجود کاهش عوارض، قیمت خودروهای هیبریدی 15 تا 70 هزار دلار است، اظهار کرد: در واردات خودورهای هیبریدی نیازمند حمایت ویژه دولت هستیم و دولت باید حمایت قابل توجهی در این راستا داشته باشد.

امیر جعفرپور در گفتگو با خبرنگار تین نیوز با بیان این مطلب، گفت: نمونه های ارزان تر خودروهای هیبریدی چینی نیز وجود دارد ولی نمی توان به کیفیت آن ها تکیه کرد.

جعفرپور در خصوص ورود خودورهای هیبریدی همچنین خاطرنشان کرد: در این راستا آیین نامه ای تصویب شد که دارای ایراداتی در میزان گمرک و عوارض سود بازرگانی بود، بنابراین مقدار تعرفه گمرکی و بازرگانی که در خودروهای هیبریدی 30 تا 40 درصد بود به چهار درصد رسید که از جمله اقدامات مهمی بود که انجام شد.

ورود خودروهای هیبریدی تا دو ماه آینده
وی با اشاره به اینکه شخص ریاست جمهوری ایران نیز از واردات خودروهای هیبریدی حمایت کرده اند، افزود: در حال حاضر جمع بندی نهایی انجام نشده است که پس از انجام بررسی ها امیدواریم تا یک الی دو ماه آینده به طور کامل خودروهای هیبریدی وارد ناوگان حمل و نقل شوند.

این کارشناس حمل و نقل با بیان این مطلب که شهرداری در این راستا حمایت هایی را داشته و اقداماتی را انجام داده است، گفت: حمایت از تولید و ورود موتور سیکلت های برقی به ناوگان حمل و نقل شهری، استفاده رایگان دارندگان خودروهای هیبریدی از طرح ترافیک از جمله مواردی است که می توان به آن اشاره کرد.

همکاری رسانه ها برای معرفی هرچه بیشتر خودروهای هیبریدی
وی با بیان اینکه عمر خودروهای هیبریدی از سایر خودرو های بنزین سوز و داخلی بیشتر و استفاده از آن به صرفه تر است، تصریح کرد: از سوی دیگر رسانه ها نیز باید به فرهنگ سازی و اطلاع رسانی در خصوص واردات خودروهای هیبریدی کمک کنند تا شاهد ورود گسترده این خودروها به ناوگان حمل و نقل شهری باشیم.

جعفر پور در پایان سخنان خود یادآور شد: همچنین می توان با برگزاری جشنواره های مختلف در معرفی و حمایت از خودروهای هیبریدی کوشید.

گفتنی است، خودرو هیبریدی خودرویی است که برای حرکت کردن از ترکیب دو یا چند منبع مجزای قدرت استفاده می‌کند. در بیشتر موارد از این نام در اشاره به خودرو برقی دوگانه استفاده می‌شود که در سیستم پیشرانه آنها یک موتور احتراق داخلی (معمولاً بنزینی) در کنار یک یا چند موتور الکتریکی قرار دارد و خودرو این قابلیت را دارد که فقط از یکی از این منابع انرژی یا هر دو آن‌ها در کنار یکدیگر استفاده کند.

لازم به ذکر است، انواع دیگری از خودروهای هیبریدی هم وجود دارند که از سوخت‌های دیگری چون پروپان، سی‌ان‌جی، هیدروژن یا انرژی خورشیدی بهره می‌برند. نوع تکنولوژی به کار رفته در ساخت این خودروها بستگی به هدف طراحان خودرو دارد؛ این که آیا خودرو هیبریدی برای بهره‌وری بالاتر در مصرف سوخت، قدرت بیشتر، مسافت طولانی‌تر حرکت با یک بار سوخت‌گیری یا کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای طراحی شده است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • 0 0

    در این رابطه مطالعه بحثمندرج در لینک ذیل مفید است https: / / www. linkedin. com / groups / %D۸%AD%D۸%B۰%D۹%۸۱ - %D۸%AA%D۸%B۹%D۸%B۱%D۹%۸۱%D۹%۸۷ - %D۹%۸۸%D۸%A۷%D۸%B۱%D۸%AF%D۸%A۷%D۸%AA - %D۸%A۷%D۸%AA%D۹%۸۸%D۹%۸۵%D۹%۸۸%D۸%A۸%D۹%۸A%D۹%۸۴%D۹%۸۷%D۸%A۷%D۹%۸A - %D۹%۸۷%D۹%۸A%D۸%A۸%D۸%B۱%D۹%۸A%D۸%AF%D۹%۸A - ۷۴۲۲۸۵۰. S. ۵۸۷۲۲۱۱۵۳۶۰۲۱۳۱۱۴۹۰? qid = ۷۳۳۴۷۴da - ۴f۰۱-۴۴۴۵ - b۸e۸-۸a۳۶۱۶۴۹۳۴۲b&trk = groups _ items _ see _ more - ۰ - b - ttl