| کد خبر: 18469 |

سفیر فیلیپین خواستار توسعه ترانزیت از بندر شهید رجایی شد

تین نیوز | سفیر فیلیپین در کشور جمهوری اسلامی ایران در جریان بازدید از بزرگترین بندر تجاری ایران، بر توسعه روابط تجاری با بندر شهید رجایی و رونق ترانزیت از طریق این بندر تاکید کرد.

به گزارش تین نیوز از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، "ادواردو منیز" در جریان بازدید از امکانات و ظرفیت های منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی اظهار کرد: فیلیپین با برخورداری از یک سوم دریانوردان دنیا و با 7هزار و104 جزیره به عنوان یکی از مهم ترین مجمع الجزایر دنیا از جمله کشورهای کاملاً دریایی محسوب می شود.

وی با قدردانی از مسئولان اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان به خاطر فراهم کردن شرایط بازدید از بندر شهید رجایی، خواستار همکاری طرف ایرانی با این کشور در زمینه توسعه تجارت دریایی به ویژه در بخش ترانزیت شد.

سفیر کشور فلیپین در جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه وی همزمان سفیر کشور خود در کشورهای ترکمنستان و ازبکستان نیز می باشد، تأکبد کرد: این فرصت فراهم است تا با بسترسازی لازم، ترانزیت کالاهای کشورهای مذکور از طریق ایران انجام شود.

منیز گفت: بندر شهید رجایی هم اکنون بسیاری از کالاهای منطقه آسیای میانه به فیلیپین و بالعکس را ترانزیت می کند که توانایی این بندر برای رشد بیشتر در ترانزیت کریدور شمال - جنوب به خوبی در حال افزایش است.

شایان ذکر است، ترمینال های 1 و 2 کانتینری بندر شهید رجایی، بندر نفتی خلیج فارس و نحوه تخلیه و بارگیری کالای فله و کانتینری و اراضی پشتیبانی جهت دپوی کالا از جمله بخش هایی بود که مورد بازدید سفیر فیلیپین قرار گرفت.

گفتنی است، فرهنگ کشور فیلیپین به خاطر موقعیت مجمع الجزایر بودنش یک فرهنگ کاملا دریایی است و از نظر کشتیرانی های جهان یکی از اعضای فعال سازمان جهانی دریانوردی است.

لازم به ذکر است، بندر شهید رجایی به عنوان پیشرفته ترین بندر کانتینری ایران، حجم عمده ای از ترانزیت کشور را برعهده دارد و اصلی ترین بندر کشور در کریدور شمال-جنوب است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.