| کد خبر: 18392 |

توقف طولانی مدت کشتی ها در بندر اکتائو به زیان کشتیرانی دریای خزر است

تین نیوز | مدیر عامل كشتیرانی دریای خزر گفت: توقف طولانی مدت كشتی ها در بندر اكتائو باعث ایجاد ضرر و زیان هنگفت به كشتیرانی دریای خزر شده است .
علی اكبر غنجی مدیرعامل كشتیرانی دریای خزر گفت: جمهوری قزاقستان دارای یك بندر بین المللی به نام اكتائو است كه دارای سه پست اسكله تخلیه و بارگیری محمولات عمومی و یك پست اسكله بارگیری غلات است .
وی در تشریح وضعیت اسكله های بندر اكتائو افزود: این اسكله ها به هیچ عنوان كفاف تخلیه و بارگیری محمولات وارداتی و صادراتی بندر اكتائو را نمی دهند و سبب ایجاد ترافیك شدید در لنگرگاه می شود.
مدیرعامل كشتیرانی دریای خزر با بیان اینكه توقف طولانی مدت كشتی ها در اكتائو باعث ایجاد ضرر و زیان هنگفت به كشتیرانی دریای خزر شده اظهار داشت: محمولات صادراتی به ویژه میوه و تره بار با توقف حدود 10 روز در معرض تخریب و فساد قرار می گیرند و محمولات ترانزیت نیز به همین دلیل به موقع به مقصد نمی رسند و ترانزیت تایم از 25 روز به دو ماه افزایش می یابد و موجب ایجاد هزینه های گزاف حق توقف كانتینر و ایجاد نارضایتی میان صاحبان كالای ترانزیت می شود .
مدیرعامل كشتیرانی دریای خزر با اشاره به پیشنهادات كوتاه مدت به منظور رفع مشكلات موجود تصریح كرد: اجاره و اختصاص یك پست اسكله به منظور تخلیه محمولات صادراتی و ترانزیت و بارگیری آهن آلات و كالاهای عمومی حداقل به مدت دو سال به كشتیرانی دریای خزر ، درخواست پهلودهی فوری كشتیهای حامل محمولات صادراتی و ترانزیت به اسكله به محض ورود به لنگرگاه اكتائو خصوصا میوه و تره بار و در صورت عدم آمادگی بار برگشتی و اعزام كشتی به صورت خالی به لنگرگاه تا آماده شدن بار و محاسبه یكباره هزینه های بندری در صورت تخلیه محمولات صادراتی و ترانزیت ، از مواردی است كه به رفع مشكلات كمك خواهد كرد .
وی در پایان با اشاره به ارائه پیشنهادات فوق به مسئولان قزاق به منظور سرمایه گذاری و مشاركت در احداث اسكله های جدید در بندر اكتائو خاطر نشان كرد: در این راستا نیاز به اطلاع از قوانین و مقررات جمهوری قزاقستان در خصوص سرمایه گذاری خارجی ، اطلاع از هزینه پروژه احداث اسكله و زمان بندی اجرای طرح به منظور بررسی و اخذ تایید از هلدینگ كشتیرانی جمهوری اسلامی ایران جهت سرمایه گذاری در احداث اسكله های فاز جدید این بندر وجود دارد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.