| کد خبر: 18237 |

بازخوانی◄ چهار وعده جهانگیریان

تین نیوز | رئیس سازمان هواپیمایی کشور از 25 اردیبهشت تا 28 مرداد ماه چهار وعده داده است که مهمترین آن وعده پرواز تعداد قابل توجهی از هواپیماهای زمین‌گیر در تابستان امسال است که البته فقط یک ماه دیگر به پایان تابستان و سررسید این وعده باقی مانده است.

1- با دقت و در اسرع وقت دلیل سقوط را اعلام می‌کنیم
تین نیوز | دوشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۳ به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان
رئیس سازمان هواپیمایی کشوری گفت: جعبه سیاه هواپیما پیدا شد و در سازمان هواپیمایی کشوری در حال تلاش هستند تا اطلاعات استخراج شود و براساس اطلاعات علت اصلی سقوط مشخص شود اما علت های اصلی و فرعی متفاوتی وجود دارد و در کارگروه 11 گانه ای که طبق قانون تشکیل شده از لحاظ فنی و نیروی انسانی این موضوع مورد بررسی قرار خواهدگرفت. 
علیرضا جهانگیریان عنوان کرد: این اطمینان را به مردم می دهیم که با دقت در اسرع وقت بتوانیم دلیل سقوط را اعلام کنیم و با دقت و رعایت استانداردها در آینده شاهده مسائل این چنینی نباشیم، خسارت جانی تخمینی ندارد چون جان هر شهروند مهم است و ابعاد خسارت جانی بیشتر از خسارت مالی است. 
 
 2- پرواز تعداد قابل توجهی از هواپیماهای زمین گیر در تابستان
تین نیوز | چهارشنبه ۴ تير ۱۳۹۳ به نقل از تین نیوز
رئیس سازمان هواپیمایی کشوری، با اعلام خبر ورود محموله ای شامل قطعات هواپیما به کشور، از پرواز تعداد قابل توجهی از هواپیماهای زمین گیر در تابستان خبر داد. 
 علیرضا جهانگیریان درباره افزایش قیمت ها در حاشیه اجرای قانون آزادسازی نرخ بلیت هواپیما، اظهار کرد: ما از هفته گذشته، متنوع سازی نرخ ها را داشته ایم که هم کاهش و هم افزایش را در بر داشته و سقف آن، 30 درصد است. 
 
3- محدود شدن فروش چارتری 
جهانگیریان با اشاره به خدمات حاشیه ای این قانون، گفت: در این باره ابلاغیه ای به شرکت ها درباره صدور بلیت داشتیم که طی آن، بحث چارتری محدود می شود. همچنین نحوه لغو کردن بلیت ها باید روی بلیت درج شود. 
رییس سازمان هواپیمایی کشور با اشاره به این‌که متنوع سازی این قیمت ها با این پیش فرض که این طرح می تواند منجر به افزایش ظرفیت پذیرش مسافران شود، اضافه کرد: این طرح می تواند درآمد شرکت‌های هواپیمایی هم افزایش دهد و این شرکت‌ها پذیرفته‌اند با درصد کمتری افزایش به فروش بلیت‌های خود ادامه دهند. 
 
4- جلوگیری از ورود هواپیماهای با عمر بالای 20 سال 
تین نیوز | سه شنبه ۳ تير ۱۳۹۳ به نقل از مهر
رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با اشاره به اینکه سازمان از ورود هواپیماهای بالای 20 سال جلوگیری می کند، گفت: شرکت‌ها در صورت خرید هواپیمای با عمر 15 سال هم موظف هستند یکی از هواپیماهای بالای 20 سال را از رده خارج کنند. 
 
 جهانگیریان در خصوص رتبه ایمنی ایران در حمل و نقل هوایی اظهار داشت: سازمان جهانی هواپیمایی کشوری اعلام کرده که ایران جزو 20 کشور اول دنیا در ایمنی قرار دارد، اما این بدان معنا نیست که فقط ایمنی را در صنعت حمل و نقل هوایی در نظر گرفته بلکه نظارت سازمان را تایید کرده است. 
 وی در خصوص عوامل دخیل در سوانح صنعت هوایی گفت: عوامل زیادی در آن دخیل هستند که یکی فرسودگی و نیاز به تعمیرات و دیگری نظارت بیشتر بر شرکت‌های هواپیمایی است، ضمن اینکه تحریم‌ها هم بی تاثیر نیست، زیرا اطلاعاتی را که می خواهیم، شرکت‌های سازنده هواپیما از ما دریغ می‌کنند و مجبوریم از واسطه ها اطلاعات را دریافت کنیم.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.