| کد خبر: 169665 |

یک مقام ارشد آمریکایی اعلام کرده است؛

◄ آمریکا انعطافی برای صدور مجوز فروش هواپیما نشان نمی‌دهد

آمریکا مجوز جدیدی برای فروش هواپیما به ایران صادر نمی‌کند.

تین نیوز

آمریکا مجوز جدیدی برای فروش هواپیما به ایران صادر نمی‌کند.

به گزاش تین‌نیوز، هرچند آمریکا همه مجوزهای فروش هواپیما به را ایران لغو کرد اما چندی پیش شرکت هواپیمایی ای‌تی‌آر اعلام کرد که درخواست جدید صادرات خود را به دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا برای صدور مجوز تحویل 12 فروند هواپیمای این شرکت به ایران ارائه داده است.

اما اخیر یک مقام ارشد آمریکایی اعلام کرده است که بعید می‌داند در شرایط کنونی آمریکا مجوزی برای فروش هواپیما به ایران صادر  کند.

این مقام آمریکایی همچنین گفت، بعید است دولت آمریکا با درخواست جدید شرکت ای تی آر جهت فروش هواپیماهای بیشتر به ایران موافقت کند چرا ما در موقعیتی نیستیم که در این مقطع زمانی نسبت به معاملات با ایران انعطاف نشان دهیم.

در حالی این موضوع مطرح می‌شود که گویی کمپانی ای‌تی‌آر از دو شرکت هند و مالزیایی برای فروش هواپیمای ایران‌ایر مشتری دارد و در صورت عدم امکان تحویل هواپیما به ایران‌ایر این هواپیما را به سایر شرکت‌ها خواهد فروخت.

به گزارش تین‌نیوز، مدیرعامل شرکت ای‌تی‌آر در گفت‌وگو با یک نشریه فرانسوی اعلام کرد که به دلیل تحریم‌های آمریکا نمی‌تواند سفارش‌های ایران را تحویل دهد این در حالی است که از ۸۰ فروند هواپیمایی که برای تحویل در سال ۲۰۱۸ سفارش شده، ۱۲ فروند متعلق به ایران است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.