| کد خبر: 169658 |

همه نهادهای حاکمیتی در شرایط فعلی اقتصادی اثرگذارند

یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ضرورت هم‌صدایی همه نهادهای حاکمیت، گفت که دولت به تنهایی نمی‌تواند راهکاری برای برون رفت از شرایط فعلی اقتصادی ارائه دهد و نهادهای حاکمیتی همه در این شرایط اثرگذار هستند.

تین نیوز

یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ضرورت هم‌صدایی همه نهادهای حاکمیت، گفت که دولت به تنهایی نمی‌تواند راهکاری برای برون رفت از شرایط فعلی اقتصادی ارائه دهد و نهادهای حاکمیتی همه در این شرایط اثرگذار هستند.

به گزارش تین‌نیوز، محمد فیضی گفت: من معتقد نیستم که وضعیت اقتصادی به وجود آمده ناشی از عملکرد وزارتخانه‌های اقتصادی است. به هر حال خروج آمریکا از برجام شوکی را در جامعه ایجاد کرده و مردم هم انتظارات عقلایی را پیگیری کردند و هر کس خواست به نوعی از این شرایط منتفع شود اما به هر حال ایجاد تغییرات در تیم اقتصادی دولت می‌تواند خون جدیدی را تزریق کند و انگیزه و تحرک لازم را بدهد؛ اگرچه این به معنای مقصر بودن وزرا در این وضعیت نیست.

وی افزود: من معتقد نیستم که عوامل بیرونی وزن اصلی را در بروز این اتفاقات دارد اما به هر حال وزن قابل توجهی دارد و در کنار آن ما رفتارهایی مثل هجوم به برخی بازارها از جمله بازار ارز و طلا را از سوی جامعه شاهد بودیم که در این شرایط تاثیرگذار بوده است یا گرانی یک کالا روی کالای دیگر تاثیر گذاشته، در این شرایط حاکمیت باید تدبیری کند و طرح و اندیشه‌ای برای برون رفت از این شرایط داشته باشد.

نماینده مردم اردبیل در مجلس یادآور شد: کلیه نهادهای حاکمیتی باید در این شرایط هم صدا باشند و تسویه حساب سیاسی را کنار بگذارند؛ چرا که دولت به تنهایی نمی‌تواند راهکاری ارائه دهد، بلکه مجلس، قوه قضاییه و سایر نهادهای حاکمیتی هم در این زمینه اثرگذار هستند و باید ابتدا فهم مشترک حاصل شود و سپس طرح یا لایحه متناسب با آن ارائه شود تا شاهد برون رفت از این وضعیت باشیم در واقع این نهادها تکه‌های یک پازل هستند که در کنار هم یک تصویر کامل را درست می‌کنند.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با تاکید بر ضرورت اقدام سریع دولت در حذف یارانه دهک‌های بالا، گفت: همچنین خیلی از ردیف‌های اضافی باید حذف شود، علاوه بر این دولت باید کوچک‌سازی را در دستور کار قرار دهد بخصوص اینکه ممکن است منابع ما محدود شود و احتمالا کاهش درآمدهای نفتی را به دلیل کاهش میزان فروش شاهد باشیم بنابراین باید روی اولویت‌ها تمرکز کنیم و در کنار آن از کالاهای ضروری و اساسی حمایت کنیم تا کشور را در ساحل آرامش نگه داریم.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.