| کد خبر: 169601 |

◄ چین، بزرگ‌ترین واردکننده انرژی صادراتی آمریکا

ازآنجایی‌که مصرف انرژی داخلی چین رو به افزایش است، این کشور به یکی از مقاصد مهم انرژیِ صادراتی آمریکا تبدیل‌شده است. به‌عبارت‌دیگر، چین در میان بزرگ‌ترین واردکنندگان نفت خام، پروپان و گاز مایع طبیعیِ صادراتی آمریکا قرارگرفته است.

تین نیوز

از آنجایی‌ که مصرف انرژی داخلی چین رو به افزایش است، این کشور به یکی از مقاصد مهم انرژیِ صادراتی آمریکا تبدیل‌شده است. به‌عبارت‌دیگر، چین در میان بزرگ‌ترین واردکنندگان نفت خام، پروپان و گاز مایع طبیعیِ صادراتی آمریکا قرارگرفته است.

به گزارش گروه بین‌الملل تین‌نیوز، در سال 2017، بیشترین نفت خام صادراتی آمریکا، بعد از کانادا به چین فرستاده‌شده است. چین از سال 2013 به بزرگ‌ترین واردکننده نفت و سایر سوخت‌های مایع تبدیل‌شده و در سال 2017، از آمریکا، بزرگ‌ترین واردکننده نفت خام جهان، پیشی گرفته است.

در سال 2018، واردات نفت خامِ ایالات‌متحده در چین، به 330 هزار بشکه در روز افزایش‌یافته است. در ماه فوریه سال 2018، چین بیش‌تر از سایر مقاصد صادراتی آمریکا، نفت خام وارد کرده است.

us-energy-goods

به‌طورکلی، در سال 2018 حدود 50 درصد از پروپانِ آمریکا، به کشورهای آسیایی صادرشده است. چین از ماه آوریل تاکنون، با واردات 92 هزار بشکه پروپان در روز، به سومین مقصد بزرگ جهان برای پروپانِ صادراتی آمریکا در سال 2018 تبدیل‌شده است.

بر اساس اطلاعات موجود، واردات LNG آمریکا توسط چین در ماه آوریل سال 2018، به‌طور متوسط 0.4 میلیارد فوت مکعب در روز بوده و در میان بزرگ‌ترین واردکنندگان، بعد از کره جنوبی و مکزیک، جایگاه سوم را به خود اختصاص داده است.  بعد از چین، هند با کم‌تر از نیمی از مقدار واردات چین در سال 2018، در رتبه چهارم قرار می‌گیرد.

us-lng

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.