| کد خبر: 169548 |

◄ زیان شرکت‌های ریلی با افزایش 10درصدی نرخ بلیت قطار

افزایش 10 درصدی قیمت بلیت قطار پاسخگوی نیازهای شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی‌ نیست. محمد رجبی رئیس انجمن صنفی حمل‌ونقل ریلی‌ بابیان این مطلب گفت: بسیاری از شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی درخواست‌ افزایش قیمت 25 تا 35 درصدی را داده بودند.

تین نیوز

افزایش 10 درصدی قیمت بلیت قطار پاسخگوی نیازهای شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی‌ نیست.

محمد رجبی رئیس انجمن صنفی حمل‌ونقل ریلی‌ با بیان این مطلب گفت: بسیاری از شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی درخواست‌ افزایش قیمت 25 تا 35 درصدی را داده بودند.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، رجبی افزود: طی 2 تا 3 سال گذشته میزان حقوق کارمندان و دستمزد کارگران 3 برابر شده است، اما متأسفانه هنوز قیمت بلیت‌ قطار به میزان کافی افزایش نداشته است. قیمت ارز هم در 2 تا 3 سال گذشته 65 درصد افزایش داشت و همین موضوع موجب رشد قیمت کالا و قطعات واگن‌ها شده است بنابراین بسیاری از شرکت‌ها نه‌تنها سود ده نبودند بلکه زیان‌ده نیز شده‌اند.

او تأکید کرد: وضعیت مالی شرکت‌های حمل‌ونقلی خوب نیست و از سوی دیگر نوسانات اقتصادی مشکلاتی را برای این شرکت‌ها ایجاد کرده است، بنابراین شرکت راه‌آهن باید با ما همکاری کند.

رجبی در پایان گفت: شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی‌ همچنان درخواست خود را برای افزایش بیشتر قیمت بلیت‌ ارائه کرده‌اند و ما همچنان پیگیر‌ این درخواست هستیم.

با توجه به اهمیت حمل‌ونقل ریلی در ترانزیت بار و مسافر از خاک کشورمان، وزارت راه و شهرسازی در دولت یازدهم و دوازدهم اقدامات خوبی برای توسعه شبکه ریلی انجام داده؛ اما شرکت‌های ریلی با توجه به افزایش هزینه‌ها خواستار افزایش متناسب قیمت‌ها هستند که تابه‌حال شرکت راه‌آهن به دلایل مختلف تنها با 10 درصد افزایش قیمت بلیت موافقت کرده است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.