| کد خبر: 169522 |

◄ رسیدگی به تخلفات شرکت های حمل‌ونقلی خوزستان

به‌منظور رسیدگی به تخلفات شرکت‌های حمل‌ونقل کالا و مسافر و اجرای قوانین و مقررات مربوطه، جلسه کمیسیون ماده 12 اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای برگزار شد.

تین نیوز

جلسه رسیدگی به تخلفات شرکت‌های حمل‌ونقل کالا و مسافر، بخش جاده‌ای با حضور قاسم باقری، نماینده و مشاور ریاست سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور، غلام‌عباس بهرامی‌نیا، مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خوزستان، روسای ادارات و کارشناسان و رئیس انجمن صنفی خوزستان برگزار شد.

​به گزارش تین‌نیوز و به نقل از  روابط‌عمومی اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خوزستان، غلام‌عباس بهرامی‌نیا، مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خوزستان، هدف از برگزاری این جلسه را کنترل و نظارت بر عملکرد شرکت‌های حمل‌ونقل جاده‌ای برون‌شهری و رسیدگی به تخلفات آن‌ها عنوان کرد.

بهرامی‌نیا افزود: عمده تخلفات شرکت‌های حمل‌ونقل کالا، شامل حمل بار بدون بارنامه، عدم مهار ایمنی بار، عدم بازدید، کنترل مدیر فنی و اخذ وجه اضافه از راننده است.

وی خاطرنشان کرد: در همین راستا در سه‌ماهه اول سال جاری تاکنون،  پنج  جلسه رسیدگی به کمسیون تخلفات ماده 12 شرکت‌های حمل‌ونقل کالا  و مسافر برگزار و  پرونده تخلف رسیدگی شد که از  مجموع 120 پرونده بررسی‌شده، 80 پرونده مربوط به شرکت‌های حمل‌ونقل کالا و مسافر و 40 پرونده مربوط به تخلف رانندگان است که پس از بررسی محتویات پرونده‌ها منجر به صدور رأی به 21 مورد جریمه نقدی، 4 مورد تعطیلی و 50 مورد به تذکر و 5 مورد تبرئه گردید و رأی این کمیسیون نیز به شرکت‌ها جهت اجرا  ابلاغ شد.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خوزستان، اظهار کرد: در جلسه ویژه امروز به تخلفات تعداد 15 شرکت در کمیسیون ماده 12 رسیدگی شد و بر همین اساس تعداد 5 شرکت تعطیل، 7 شرکت جریمه نقدی، 2 شرکت متذکر و یک شرکت تبرئه شدند.

همچنین در این جلسه، باقری نماینده و مشاور ریاست سازمان راهداری و حمل نقل جاده‌ای کشور نیز حضور داشت گفت: نظارت بر عملکرد شرکت‌های حمل‌ونقل از طریق بازدید میدانی از شرکت‌ها، کنترل بارنامه و بررسی اطلاعات سیستم کنترل بارنامه در دستور کار قرار دارد.

باقری در ادامه عنوان کرد: در سال 96 تعداد 413 مورد تخلف شرکت‌های حمل‌ونقل کالا در سیستم مدیریت شرکت‌های حمل‌ونقل و کمسیون، در اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خوزستان به ثبت رسید که از این تعداد 266 مورد تخلفات رانندگان و 147 مورد تخلفات شرکت‌های حمل‌ونقل بوده است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.