| کد خبر: 169516 |

◄ بهبود حمل‌ونقل هوایی با ادغام ایرلاین‌های کوچک

رشد بی‌ضابطه صدور مجوز ایجاد خرده ایرلاین‌ها در کشور باعث کاهش کیفیت خدمات شرکت‌های هواپیمایی شده است. محمدرضا رضایی، رئیس کمیسیون عمران مجلس با اعلام این مطلب گفت: ادغام ایرلاین‌ها اقدامی در مسیر بهبود خدمات هوایی است.

تین نیوز

رشد بی‌ضابطه صدور مجوز ایجاد خرده ایرلاین‌ها در کشور باعث کاهش کیفیت خدمات شرکت‌های هواپیمایی شده است.

محمدرضا رضایی، رئیس کمیسیون عمران مجلس با اعلام این مطلب گفت: ادغام ایرلاین‌ها اقدامی در مسیر بهبود خدمات هوایی است.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از خانه ملت، رضایی افزود: اوج‌گیری تأخیرهای پروازی بارها تذکر جدی به وزیر راه و شهرسازی را در پی داشته است.

نماینده مردم جهرم در مجلس با بیان اینکه برخی ایرلاین‌ها با کمترین پرواز طی سال فعال هستند، تصریح کرد: بارها به سازمان هواپیمایی در خصوص وجود این خرده ایرلاین‌ها و کیفیت نامطلوب خدمات‌دهی آن‌ها تذکر داده‌شده است.

خدمات بی‌کیفیت شرکت‌های هواپیمایی نارضایی‌های بسیاری را رقم‌زده است

او با تأکید بر اینکه در کشورهای پیشرفته نهایت 5 ایرلاین بزرگ مشغول فعالیت هستند، تصریح کرد: متأسفانه خدمات بی‌کیفیت ایرلاین‌ها در کنار نرخ بلیت‌های نجومی بیشترین نارضایتی‌ها را میان مسافران رقم‌زده است.

رضایی با بیان اینکه سازمان هواپیمایی باید تجدیدنظری در آیین‌نامه‌های ایجاد ایرلاین جدید داشته باشد، گفت: در حال‌ حاضر بسیاری از خرده ایرلاین‌های فعال هواپیمای جایگزین هم ندارند که اگر مشکل فنی برای هواپیمای اصلی صورت گرفت جایگزین آن شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با تأکید براینکه ادامه رویه فعالیت ایرلاین‌ها به شکل فعلی به صلاح کشور نیست، افزود: تقویت ناوگان هوایی کشور از ادغام خرده ایرلاین‌ها در یکدیگر آغاز می‌شود.

هواپیماهای ای‌تی‌آر مجوز پرواز دارند

او در پاسخ به این سؤال که هواپیمای ATR72 بازهم در کشور دچار مشکل فنی شده است آیا این نوع هواپیما مجاز به پرواز است یا خیر، گفت: این هواپیما از سوی سازمان هواپیمایی کشوری تائید شده و از نظر فنی مشکلی ندارد.

رضایی ادامه داد:  اینکه هواپیمایی دچار نقص فنی نشود نیازمند بررسی‌های مستمر قبل از پرواز است.

او بابیان اینکه سازمان هواپیمایی برای جلوگیری از بروز مشکلاتی برای ناوگان هوایی کشور باید با نظارت‌های بیشتری ورود کند، گفت: هواپیمای مذکور محدودیتی برای پرواز ندارد.

فرصت 6 ماهه مجلس به دولت برای پایان بخشی به تأخیرهای پروازی

این نماینده مردم در مجلس دهم، همچنین در پاسخ به سؤال دیگری درخصوص اقدامات مجلس درباره تأخیرهای پروازی، گفت: مجلس فرصت 6 ماهه به وزارت راه و شهرسازی و سازمان هواپیمایی کشوری برای ارائه گزارشی از اقدامات صورت گرفته در بحث برخورد با ایرلاین‌های متخلف در این حوزه داده است.

رضایی ادامه داد: بارها درخصوص آمارهای رو به افزون تأخیرهای پروازی به مجموعه وزارت راه و شهرسازی تذکر داده‌ایم.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: ایجاد محدودیت‌های شدید برای ایرلاین‌های متخلف در حوزه تکرار تأخیرهای پروازی مطالبه جدی کمیسیون عمران مجلس از سازمان هواپیمایی بوده است.

میزان تأخیر در پروازهای ایرلاین‌های داخلی در ماه‌های اخیر رشد چشمگیری داشته و موجب نارضایتی بسیاری از مسافران شده است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 1 0

    اولا اینکه این رشد قطعن بی ضابطه نبوده چون حتما سازمان هواپیمایی کشوری روی ان نظارت دارد
    دوم اینکه این نماینده محترم بر اساس چه تحقیق و یا نمونه مشابه در ایران به این نتیجه رسیده که ادغام شرکت های هواپیمایی باعث سوددهی می شود شاید نمونه خارجی ادغام زیاد وجود داشته باشد ولی ان بر اساس شرایط کشور خودش هست نه ایران