| کد خبر: 169515 |

◄ ارزیابی مستمر، دقیق و شفافی از عملکرد خودروسازان وجود ندارد

درحال‌حاضر ارزیابی مستمر، دقیق و شفاف از عملکرد خودروسازان وجود ندارد و خودروسازان به‌صورت روشن و دقیق گزارشی از عملکرد ارائه نمی‌کنند که به‌طور مثال این موضوع مشخص شود خودروسازان چند درصد در سال به موضوع داخلی‌سازی تولید خودرو، توجه می‌کنند.

تین نیوز

معمولاً تغییرات قیمت هر کالا باید متأثر از مؤلفه‌های اقتصادی باشد بنابراین سازوکار تعیین قیمت و محاسبه نرخ سود باید شفاف شود.

سیده حمیده زرآبادی، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس  با بیان این مطلب گفت: در حال‌حاضر ارزیابی مستمر، دقیق و شفاف از عملکرد خودروسازان وجود ندارد و خودروسازان به‌صورت روشن و دقیق گزارشی از عملکرد ارائه نمی‌کنند که به‌طور مثال  این موضوع مشخص شود خودروسازان چند درصد در سال به موضوع داخلی‌سازی تولید خودرو، توجه می‌کنند.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از خانه ملت، زرآبادی افزود: اگر میزان داخلی‌سازی صنعت خودرو شفاف شود دیگر افزایش‌های غیرمنطقی قیمت خودرو محلی از اعراب ندارد درحال‌حاضر نیز ارز موردنیاز خودروسازان تنها با 400 تومان افزایش نرخ، روبرو شده بنابراین نباید قیمت خودرو براساس نرخ دلار در بازار آزاد محاسبه شود.

زرآبادی تصریح کرد: انباشت بدهی‌ها و نتیجه سوء مدیریت‌ها در خودروسازی از سال‌های گذشته باعث شده زمانی که نرخ ارز با تلاطم روبرو می‌شود از موضوع نوسان نرخ ارز به نحوی سوءاستفاده، شود تا قیمت‌ها را افزایش دهند و برای توجیه موضوع بحث بیکاری کارگران مطرح کنند.

خودروسازان سال‌هاست به بهانه‌ایجاد اشتغال برای حدود 90 هزار نفر، از انواع حمایت‌های دولتی برخوردار هستند و به هر بهانه‌ای قیمت محصولات خود را بدون تغییر در کیفیت یا آپشن افزایش می‌دهند.

به‌تازگی دیده‌شده که خودروهایی بدون سیستم صوتی و زه روی بدنه به فروش رسیده‌اند و سازنده برای نصب این قطعات درخواست پول اضافه کرده است. متأسفانه تابه‌حال هیچ برخورد درخوری با خودروسازان داخلی نشده و این شرکت‌ها همچنان درحال اجحاف در حق مشتریان هستند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.