| کد خبر: 169510 |

◄ تاثیرافزایش نرخ بلیت‌ قطار بر تعداد مسافران پرترددترین مسیر ریلی

تعیین مباحث تعرفه‌ای در پایتخت مستقر است و اداره کل‌ها فقط زمینه رفت‌وآمد مسافران و خدمات ایستگاهی را تسهیل می‌کنند. اما افزایش 10درصدی قیمت بلیت‌های مسافری تغییری در استقبال مسافران مشهد از سفر ریلی ایجاد نخواهد کرد.

تین نیوز

افزایش 10 درصدی قیمت بلیت مسافری بر خط تهران-مشهد، به عنوان پرترافیک‌ترین خط ریلی مسافری، تاثیری نداشته است.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، مدیرکل راه‌آهن خراسان در این‌باره گفت: تعیین مباحث تعرفه‌ای در پایتخت مستقر است و اداره‌های‌کل‌ فقط زمینه رفت‌وآمد مسافران و خدمات ایستگاهی را تسهیل می‌کنند اما به‌عنوان یک کارشناس ریلی می‌گویم که افزایش 10درصدی قیمت بلیت‌های مسافری تغییری در استقبال مسافران مشهد از سفر ریلی ایجاد نخواهد کرد.

محمدهادی ضیایی‌مهر افزود: این تصمیم به این دلیل گرفته شد که شرکت‌های مسافری در قبال شرایط اقتصادی‌شان، خواهان افزایش نرخ بلیت‌ها هستند و پیشنهادات خود را نیز به معاونت مسافری برای بررسی ارائه می‌دهند.

ضیایی‌مهر ادامه داد: بنابراین پیش از تصمیم‌گیری برای افزایش قیمت بلیت‌ها، چشم‌انداز حمل‌ونقل ریلی مسافری با واقعیت‌های موجود بخش خصوصی و مسافران آن منطبق شده است و همه هم باید از این تصمیم استقبال کنیم.

مدیرکل راه‌آهن خراسان تصریح کرد: هزینه‌های جاری شرکت‌ها و تعمیر و نگهداری ناوگان آنها افزایش یافته و این رشد هزینه‌ای می‌تواند بخشی از هزینه‌های شرکت‌ها را پوشش دهد و البته در کاهش مسافر نیز هیچ تاثیری نخواهد داشت.

ضیایی‌مهر اضافه کرد: باید شرایط کلی اقتصادی کشور را در نظر بگیریم. بخش خصوصی و دولتی پس از تجزیه و تحلیل این شرایط، نظر کارشناسی خود را ارائه داده‌اند و اداره کل حوزه خراسان نیز قطعا برای کمک به رشد حمل‌ونقل ریلی، شرایط سفر در پرترددترین مسیر ریلی کشور را تسهیل می‌کند.

این مقام مسئول توضیح داد: اداره‌کل راه‌آهن خراسان همواره تلاش کرده که شرایط خوبی را برای مسافران ایجاد کند.

ضیایی‌مهر افزود: اطلاعات سیستم اطلاع‌رسانی راه‌آهن خراسان نیز به‌روز است و این سیستم تا اکنون گزارشی در زمینه افزایش یا کاهش تعداد مسافران به‌دلیل افزایش قیمت بلیت‌ها ارائه نداده است.

ضیایی‌مهر تاکید کرد: با این وجود، اتفاقا روند معمول سفرهای تابستانی بعد از ماه مبارک رمضان بسیار از قبل بیشتر شده است.

کاهش 26درصدی میزان شکایات مسافران از پرترددترین مسیر ریلی کشور و ترانزیت ۴۰۳هزار تن کالای ترانزیتی از مبادی کشورهای آسیای میانه از طریق مرز ریلی سرخس در فصل بهار نشان‌دهنده رشد اداره‌کل راه‌آهن خراسان در حوزه بار و مسافر است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.