| کد خبر: 169509 |

◄ بهره‌گیری از نیروهای مردمی در جستجو و نجات دریایی سواحل مازندران

رونق حضور نیروهای مردمی در امر جستجو و نجات دریایی در طرح تابستانه گردشگری‌دریایی استان مازندران با محوریت این اداره کل شدت گرفت.

تین نیوز

معاون امور دریایی اداره‌کل بنادر و دریانوردی مازندران، گفت: رونق حضور نیروهای مردمی در امر جستجو و نجات دریایی در طرح تابستانه گردشگری‌دریایی مازندران با محوریت این اداره‌کل شدت گرفت.

 به گزارش تین‌نیوز و به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل بنادر و دریانوردی مازندران، ابوطالب گرایلو افزود: با توجه به گستردگی محدوده ساحلی مازندران و همچنین افزایش شمار مسافران در فصول بهار و تابستان، این اداره‌کل با تمام توان و با بهره‌گیری از امکانات موجود نسبت به امدادرسانی و انجام خدمات جستجو و نجات دریایی اقدام می‌کند.

 وی افزود: در همین راستا و به‌منظور امدادرسانی بهتر به گردشگرانی که از تجهیزات دریایی بهره می‌برند این اداره‌کل با شناسایی نیروهای مردمی تحت عنوان «همیار ناجی» در منطقه بابلسر و تجهیز کردن آن‌ها به وسایل اولیه نجات مانند حلقه‌ نجات، جلیقه نجات، بویه و جعبه کمک‌های اولیه اقدام کرده تا در مواقع لزوم از خدمات آنان بهره‌مند شوند.

 گرایلو خاطرنشان‌کرد: در این مرحله مالکان ۱۱ شناور و قایق استاندارد در مناطق ساحلی بابلسر و فریدون‌کنار در این امر داوطلبانه مشارکت دارند و در مراحل بعدی، دیگر همیاران ناجی اداره‌کل نیز که در ایستگاه‌های ساحلی حضور دارند با امکانات و تجهیزات بروز نجات دریایی، در این زمینه فعال خواهند شد.

مرکز جستجو و نجات‌دریایی بندرنوشهر با شماره تماس (۱۵۵۰)، در هنگام وقوع هرگونه سانحه دریایی، به صورت شبانه‌روزی آماده امدادرسانی به شناورها و قایق‌های گرفتار در مناطق ساحلی استان می باشد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.