| کد خبر: 169482 |

◄ برنده جایزه شجاعت IMO مشخص شد

IMO جایزه شجاعت سال 218 را به ژونگ هایفنگ، نجات‌غریق چینی، که در حادثه غرق شدن کشتی MV JIN ZE LUN در 27 نوامبر 2017، طی چند عملیات پیاپی جان سه نفر را نجات داد، اعطا کرد.

تین نیوز

IMO جایزه شجاعت سال 218 را به ژونگ هایفنگ، نجات‌غریق چینی، که در حادثه غرق شدن کشتی MV JIN ZE LUN در 27 نوامبر 2017، طی چند عملیات پیاپی جان سه نفر را نجات داد، اعطا کرد.

به گزارش تین‌نیوز این جایزه از طرف IMO برای کسانی که با شجاعت استثنایی، برای نجات جان افراد، جلوگیری و یا کاهش آسیب‌ها به محیط‌زیست دریایی تلاش کرده و جان خود را به خطر انداخته‌اند، در نظر گرفته‌شده است.

کشتی MV JIN ZE LUN پس از برخورد با کشتی دیگری، در بندر گوانگژو چین، در ساعات اولیه صبح 27 نوامبرغرق شد. فرورفتن کشتی در کف دریا، عملیات نجات کشتی را بسیار دشوار کرده بود. در زمان غرق شدن کشتی، 14 خدمه روی کشتی بودند که 2 نفر از آن‌ها، بلافاصله توسط گروه نجات دریایی محلی، نجات یافتند و 12 نفر دیگر مفقود شدند.

مدیریت عملیات جستجو و نجات خدمه به آقای ژونگ، غواص ارشد و معاون گروه امداد دریایی گوانگژو سپرده شد. پس از 36 ساعت عملیات غواصی، 6 نفر از خدمه کشتی، درحالی‌که در محفظه محموله‌ها محبوس شده بودند، پیداشده و آقای ژونگ، برای رساندن تجهیزات غواصی، به همراه گروه خود وارد کابین شدند.

بعدازظهر 28 نوامبر، آقای ژونگ طی 6 عملیات غواصی پیاپی برای آموزش استفاده از تجهیزات به بازماندگان، در مدت‌زمان یک ساعت، موفق به نجات سه نفر از آن‌ها شد.

این جایزه 6 دسامبر 2018، طی مراسمی که هر ساله در مرکز IMO در لندن برگزار می‌گردد، به آقای ژونگ اعطا خواهد شد.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.