| کد خبر: 169424 |

◄ هدایت کشتی فاقد تجهیزات مسیریابی در آبراهه خور موسی

به همت راهنمایان دریایی مجتمع بندری امام یک فروند شناور اقیانوس‌پیما به طول ۱۹۰ متر که دچار نقص فنی در تجهیزات ناوبری شده بود، تحت شرایط ایمن هدایت و پهلو دهی شد.

تین نیوز

 به همت راهنمایان دریایی مجتمع بندری امام یک فروند شناور اقیانوس‌پیما به طول ۱۹۰ متر که دچار نقص فنی در تجهیزات ناوبری شده بود، تحت شرایط ایمن هدایت و پهلودهی شد.

معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان، گفت:  شناور مذکور دوازدهم تیرماه سال جاری هنگام ورود به آب‌های شمال خلیج‌فارس در سیستم‌های مسیریابی خود که شامل قطب‌نمای الکتریکی و مغناطیسی بود، دچار نقص فنی شد؛ به‌گونه‌ای که کاملاً قابلیت مسیریابی و تعیین زاویه حرکت خود را از دست داد.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل بنادر و دریانوردی خوزستان، امین موسی‌پور افزود: پیرو تقاضای انتقال این شناور به اسکله‌های مجتمع بندری امام، فرآیند هدایت و پهلودهی کشتی با استفاده از تخصص، تجربه و توانمندی راهنمایان ارشد این اداره کل، بدون هرگونه وقفه و اختلال در عملیات جاری بندر صورت پذیرفت.

به گزارش تین‌نیوز، آبراه خور موسی که بندر امام  را به آب‌های خلیج‌فارس متصل می‌کند با طولی معادل ۸۰ کیلومتر، سالانه پذیرای بیش از دوهزار فروند شناور اقیانوس‌پیما حامل کالاهای نفتی، گازی و شیمیایی است که به دلیل وجود شماری از مغروقه‌های باقی‌مانده از جنگ تحمیلی و نیز عرض کم آبراه از حساسیت و اهمیت خاصی برخوردار است.

هدایت کشتی

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.