| کد خبر: 169398 |

◄ افزایش ۱۲درصدی کانتینرهای صادراتی

تخلیه و بارگیری کانتینر در بندر شهید رجایی از۵۶۰ هزار TEU گذشت.

تین نیوز

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان، از تخلیه و بارگیری حجمی بالغ‌بر ۵۶۷ هزار TEU کانتینر طی سه‌ماهه اخیر در بندر شهیدرجایی خبر داد.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، اله‌مراد عفیفی ‌پور با تشریح عملکرد کانتینری بندر شهیدرجایی از ابتدای سال ۹۷ تا آغاز تیرماه جاری، گفت: در این دوره زمانی سه‌ماهه، درمجموع ۵۶۷ هزار و ۴۲۱ TEU کانتینر (هر تی ای یو معادل یک کانتینر ۲۰ فوت) در بندر شهیدرجایی تخلیه و بارگیری شد.

وی افزود: از مجموع ۴۱۸ هزار و ۵۰۴ TEU کانتینر پرتخلیه و بارگیری شده طی این مدت، بیش از ۱۰۳ هزار TEU مربوط به محموله‌های ترانزیتی بوده است.

عفیفی‌پور اضافه کرد: طی سه‌ماهه گذشته، رقمی بالغ‌بر ۵۶ هزار TEU کانتینر در بندر شهیدرجایی ترانشیپ شده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از جابه‌جایی بالغ‌بر ۱۰۵ هزار TEU کانتینر صادراتی با رشد12/5 درصدی و ۱۴۶ هزار TEU کانتینر وارداتی با کاهش 19/4درصدی در این بخش طی سه‌ماهه نخست سال جاری، خبر داد.

به گزارش تین‌نیوز، بندر شهیدرجایی با بهره‌مندی از پیشرفته‌ترین پایانه‌های کانتینری و برخورداری از تجهیزات روز دنیا، به‌عنوان بزرگ‌ترین و پیشرفته‌ترین بندر کانتینری ایران محسوب می‌شود که تخلیه و بارگیری بیش از ۸۰ درصد کالاهای کانتینری در سطح کل بنادر کشور را پشتیبانی می‌کند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.