| کد خبر: 169386 |

◄ نمایشگر به جای نشانگر پشت‌آمپر خودروهای الکتریکی

با توسعه خودروهای الکتریکی و افزایش آمار تولید این خودروها نسبت به خودروهای بنزینی، حالا بسیاری از شرکت‌های الکترونیکی درصدد ارائه امکانات برای این خودروهای نوظهور در بازار جهانی هستند.

تین نیوز

با توسعه خودروهای الکتریکی و افزایش آمار تولید این خودروها نسبت به خودروهای بنزینی، حالا بسیاری از شرکت‌های الکترونیکی درصدد ارائه امکانات برای این خودروهای نوظهور در بازار جهانی هستند.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایسنا، شرکت‌های پیشگام در صنعت و تکنولوژی به‌منظور توسعه و تکمیل فناوری‌های نوین بکار رفته در خودروهای جدید درصدد هستند تا هر چه زودتر سرعت‌سنج و نشانگرهای پشت فرمان وسایل نقلیه را با صفحه‌نمایش‌های کاملاً دیجیتال جایگزین کنند.

حالا شرکت ژاپن دیسپلی (Japan Display) که به‌عنوان یکی از مهم‌ترین و بزرگ‌ترین بازیگران در صنعت تولید نمایشگر و صفحه‌نمایش دیجیتال در جهان به‌شمار می‌رود، اعلام کرده است که خودروهای الکتریکی قابلیت این رادارند که بجای سرعت‌سنج‌های قبلی از نمایشگرهای دیجیتالی که سرعت، دور موتور و مقدار بنزین را نشان می‌دهد، بهره‌مند شوند.

جایگزینی صفحه‌نمایش دیجیتال می‌تواند تحولات عظیمی را در خودرو ایجاد کند چراکه این نمایشگرها معمولاً حساسیت و دقت بسیار بیشتری در قبال افزایش دما، تغییر سرعت و نشان دادن اعداد دارند بنابراین رانندگان با مشاهده اطلاعات ارائه‌شده در نمایشگر دیجیتال، قادر خواهند بود تصمیم بهتری بگیرند.

به گزارش بلومبرگ، این جایگزینی به‌طورقطع برای تولیدکنندگان خودرو بسیار گران‌تر از همیشه تمام خواهد شد اما در کسب‌وکار و خریدوفروش موضوع سودآوری است و سرمایه‌گذاران فعال در حوزه خودرو را به خود جلب خواهد کرد.

البته پیش‌ازاین در خودروهایی مانند بنز کلاس A، صفحه پشت آمپر تبدیل به یک مانیتور شده الست که اطلاعات زیادی را به راننده منتقل می‌کند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.