| کد خبر: 169383 |

◄ لزوم انتشار لیست مونتاژکاران خودرو ارز بگیر

نادر قاضی‌پور عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، با اشاره به عدم انتشار لیست مونتاژکاران خودرو ارز بگیر تاکید کرد: لازم است شفاف‌سازی درباره واردکنندگان قطعات خودرو با ارز دولتی اعلام شود.

تین نیوز

نادر قاضی‌پور عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، با اشاره به عدم انتشار لیست مونتاژکاران خودرو ارز بگیر تأکید کرد: لازم است شفاف‌سازی درباره واردکنندگان قطعات خودرو با ارز دولتی اعلام شود.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از خانه ملت، قاضی‌پور گفت: به هر میزان شفاف‌سازی بیشتر شود فساد کمتر شده و قیمت‌ها کاهش می‌یابد، لذا باید مشخص شود که چه کسانی ارز دولتی گرفته و قطعه وارد کشور کرده‌اند و آیا این قطعات به ایران‌خودرو، سایپا و سایر گروه‌های خودروسازی تحویل داده‌شده است یا خیر.

او بابیان اینکه صاحبان تعدادی از شرکت‌هایی که اخیرا قطعات خودرو وارد کشور کرده‌اند همسر و دختر برخی وزرا و ژن‌های خوب هستند، ادامه داد: یکی از کارهای جدیدی که اخیراً توسط این افراد انجام‌شده ادغام سه شرکت با یکدیگر و ثبت شرکت جدید است تا اسامی این افراد ثبت نشود.

قاضی‌پور ادامه داد: با ارزی که وزارت صنعت، معدن و تجارت برای واردات قطعات خودرو گرفته ایران‌خودرو و سایپا می‌توانند خودرو باقیمت یک‌بیستم تولید کنند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: باید مشخص شود 780میلیون دلار قطعات خودروی وارداتی کجا رفته است و این قطعات به قیمت دلار 8 هزارتومانی یا 4 هزار و 200تومانی فروخته‌شده است؟ لذا وزارت صنعت باید اسامی مونتاژکاران ارز بگیر دولتی را منتشر کند.

لیست گیرندگان ارز دولتی که توسط بانک مرکزی منتشرشده، تنها بخش کوچکی از گیرندگان ارز را شامل شده و بسیاری از شرکت‌هایی که مقدار زیادی ارز به آن‌ها داده‌شده است همچنان اسمشان نامعلوم است و مشخص نیست این ارز برای چه‌کاری اختصاص داده‌شده است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.