| کد خبر: 169371 |

◄ رانت ارز گردشگری جیب دلالان را پر کرد

رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی ایران از سودی که دلال‌ها در آژانس‌های نامعتبر بابت تعریف سفرهای ارزان و اخذ حواله ارز آن‌ها کسب می‌کنند خبر داد.

تین نیوز

رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی ایران از سودی که دلال‌ها در آژانس‌های نامعتبر  بابت تعریف سفرهای ارزان و اخذ حواله ارز آن‌ها کسب می‌کنند سخن گفت.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از بانکداران ۲۴ ،حرمت‌الله رفیعی دراین‌باره گفت:  همان کسانی که بلیت تقلبی به مسافران می‌فروشند، احتمالا وارد این کارشده‌اند.

هومر برقانی، نماینده نهاد گردشگری تایلند (TAT) نیز دراین‌باره گفت: آژانس‌های دسته سه و چهار که دنبال دلالی توریست هستند وارد این کار می‌شوند و معمولا آژانس‌های مادر و مولد، اعتبار خودشان را قربانی این مابه‌التفاوت نمی‌کنند.

او به عدم نیاز به ویزا باری سفر به کشورهایی نظیر تایلند، هند و ... تاکید کرد و گفت: آژانس‌های درجه ۳ برای به دست آوردن حواله ارز مسافری، مسافر را صبح به مالزی، چین و هند می‌برند و شب برمی‌گردانند یعنی حتی پولی برای هتل و اقامت مسافر هم پرداخت نمی‌کنند.

برقانی تاکید کرد: جابه‌جایی مسافرمرتبط با این آژانس‌ها  توسط یک ایرلاین خاص صورت نمی‌گیرد.

او بر خبر سفر رایگان به تایلند با حواله ارز مسافرتی هم تاکید می‌کند و می‌گوید:  قیمت یک تور با هتل دو ستاره برای سفر به تایلند تا دو و نیم میلیون تومان است و  تفاوت قیمت بین ارز دولتی گردشگری و ارز در بازار آزاد سود و رانتی است که آژانس‌دارهای دلال به دست می‌آورند.

او در ادامه گفت:  ضمن اینکه مخارج ایرانی‌ها در این کشور به دلار محاسبه نمی‌شود. بنابراین تفاوت قیمت ایجادشده از ارز دولتی با ارز کشورهای مقصد و میزبان، شرایط و سود بیشتری را نصیب آژانس‌هایی می‌کند که یورو می‌گیرند اما مثلا بلیت یا هتل را با ارز «رینگیت مالزی»، «بات تایلند»، «لیر ترکیه»، «روپیه هند» و ... پرداخت می‌کنند.

نماینده نهاد گردشگری تایلند (TAT) در ایران درباره مسافرت‌های رایگان برای رسیدن آژانس‌دارها به ارز مسافرتی می‌گوید: این مسافران، توریست و مسافران واقعی نیستند، بنابراین کمکی هم به گردشگری و توریسم نمی‌کنند.

رامین نوری مدیر یک آژانس تور ورودی به کشور نیز درباره روند کار آژانس‌هایی که وارد دلالی ارز مسافرتی شده‌اند، می‌گوید: معمولاً سراغ کسانی می‌روند که به‌صورت معمول نمی‌توانند مسافر خارج از کشور باشند. حتی پول حواله ارز در بانک هم توسط آژانس‌ها تأمین می‌شود.

او می‌گوید: یک نفر از آژانس هم به همراه مسافران از گیت پلیس رد می‌شود تا بعد از مهر خوردن پاسپورت و دریافت ارز از شعبه بانک ملی فرودگاه امام خمینی (ره)، ارزها را از مسافران بگیرد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.