| کد خبر: 169294 |

◄ گسترش اکوسیستم فن‌آوری در کشور

نمایشگاه اینوتکس سال 2012 کار خود را آغاز کرد و در دو سال نخست برگزاری میزبان شرکت‌هایی از دیگر کشورها بود، شرکت‌های فنآور زیادی که برای اولین بار در این نمایشگاه حضور پیدا می‌کردند و فنآوری‌های خود را با شرکت‌های داخلی ما به اشتراک می‌گذاشتند.

تین نیوز

دبیر نمایشگاه اینوتکس و مدیر فن بازار ملی ایران، در مراسم افتتاح رسمی هفتمین نمایشگاه بین‌المللی نوآوری و فناوری (INOTEX۲۰۱۸)، بزرگ‌ترین نمایشگاه تخصصی در حوزه تکنولوژی و نوآوری در ایران که با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار می‌شود، از گسترش اکوسیستم فن‌آوری در کشور خبر داد.

به گزارش خبر نگار تین‌نیوز، اکبر قنبرپور از برگزاری سه روزه نمایشگاه بین‌المللی نوآوری و فنآوری خبر داد و گفت: در این سه روز میزبان علاقمندان و متخصصان داخلی و خارجی در این نمایشگاه هستیم.

وی افزود: نمایشگاه اینوتکس سال 2012 کار خود را آغاز کرد و در دو سال نخست برگزاری میزبان شرکت‌هایی از دیگر کشورها بود، شرکت‌های فنآور زیادی که برای اولین بار در این نمایشگاه حضور پیدا می‌کردند و فنآوری‌های خود را با شرکت‌های داخلی ما به اشتراک می‌گذاشتند.

از سال 2014، ما شرکت‌های ایرانی را هم به این نمایشگاه دعوت کردیم و طی سه سال آنچه که در نمایشگاه حضور داشتند شرکت‌های فنآوری بودند که تنها با یک جز از این اکو سیستم در نمایشگاه حضور پیدا می‌کردند.

سال گذشته با توجه به رشد سریع در اکوسیستم، تصمیم بر آن شد تا بخش‌هایی از اجزای دیگر را نیر به این نمایشگاه دعوت کنیم، لذا سال گذشته از مخترعین، استارتاپ‌ها و شتاب‌دهنده‌ها نیز دعوت شد تا در این نمایشگاه حضور پیدا کنند. سال گذشته ما این سه جزء  را در کنار شرکت‌های فنآور داشتیم.

هدف گذاری امسال نمایشگاه اینوتکس، حضور تمامی اجزای اکوسیستم در این نمایشگاه بود. با یک مطالعه خوبی که در این  رابطه انجام شد، 13 جزء مختلف را ما در نمایشگاه شناسایی کردیم و در نمایشگاه هفتم میزبان آنها هستیم. 

از مخترعین، استارتاپ‌ها، شتاب دهنده‌هاف وی سی‌ها، رسانه‌ها و کسانی که رویداد برگزار می‌کنند اجزای بسیار متنوعی هستند که امروز در نمایشگاه اینوتکس حضور دارند. در سالن تهران نیز کماکان حضور شرکت‌های دانش بینان را شاهد هستیم.

از بخش حاکمیت نیز در حوزه دعوت کرده‌ایم تا در نمایشگاه حضور داشته باشند که از میان آنها تعداد 8 بخش دعوت ما را برای حضور در نمایشگاه پذیرفته‌اند. پلیس فتا، مجموعه توسعه تجارت الکترونیک، رسانه‌های دیجیتال، اتاق بازرگانی، فرابورس و دیگر مجموعه‌ها که ما همواره با آنها در ارتباط هستیم.

تعدادی از شرکت‌هایی هم که خدمات کسب و کار ارائه می‌کنند نیز امسال در نمایشگاه اینوتکس حضور فعالی دارند. نمایشگاه امسال محدود به یک رویداد نمایشگاه نیست و در سه بخش برگزار می‌شود، بخش اول نمایشگاه، بخش دوم رویدادها و سومین بخش اینوتکس پیچ یا بخش استارتاپی که در 4 شهر برگزار شد و مرحله پایانی آن در روز شنبه برگزار خواهد شد.

نمایشگاه اینوتکس امسال در ادامه روند سال گذشته، از رویکرد استارتاپی برخوردار است و و اجزای مختلف اکوسیستم شامل استارتاپ‌ها، شتابدهنده‌ها، سرمایه‌‌‌‌گذاری خطرپذیر VCها، فرشتگان کسب‌وکار، شرکت‌های فناوری، مخترعان، مراکز رشد و پارک‌های فناوری، منتورها و مربیان و برگزارکنندگان رویدادهای کارافرینی در آن حضور فعال خواهند داشت.

پارک فناوری پردیس با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری کشور به ‌عنوان متولی این رویداد بین‌المللی امسال میزبان 150 استارت‌آپ، 16 شتاب‌دهنده، 11 سرمایه‌گذار خطرپذیر و بیش از 100 شرکت دانش‌بنیان در این نمایشگاه است.

موضوع اصلی نمایشگاه اینوتکس امسال «شهر هوشمند» است و این نمایشگاه با توجه ویژه به بحث مدیریت هوشمند انرژی، حمل‌ونقل هوشمند، اینترنت اشیا، زیرساخت‌های هوشمند، بهداشت و سلامت هوشمند و البته محیط و محل زندگی هوشمند طراحی شده است.

یکی از مهم‌ترین بخش‌های نمایشگاه امسال بخشی تحت عنوان «استیج»است که در قالب یک برنامه سه روزه با هدف بررسی چالش‌های استارت‌آپی ایران طراحی شده است.

در این برنامه به موضوعاتی چون سرمایه‌گذاری اولیه و کلان، موضوعات حقوقی، مشکلات توسعه فنی و رشد استارت‌آپ‌ها پرداخته خواهد شد. رویداد ایده‌های ارزشمند، رویداد بانی و صبح خلاق تهران از دیگر برنامه‌هایی است که در حاشیه استیج در اینوتکس امسال برگزار می‌شود.

در رویداد اینوتکس2018 کارآفرینان، نوآوران، شرکت‌های نوپای فناور، مدیران موفق شرکت‌های خصوصی و دانش بنیان، سرمایه‌گذاران خطرپذیر، مراکز رشد و پارک های علم و فناوری حضور دارند.

اما تجهیزات پزشکی و توانبخشی، فرصت‌های کارآفرینی در حوزه امنیت و ایمنی غذایی و فناوری اطلاعات در سلامت، محورهای سومین رویداد ملی اینوتک سلامت است.

کمک به توسعه و بلوغ زیست بوم کارآفرینی در حوزه سلامت از اهداف محوری این رویداد بوده و همچنین سومین رویداد ملی اینوتک سلامت، حمایت های معنوی و آموزشی از شرکت های نوپا، کمک به بازارسازی شرکت های دارای محصول، ارتباط موثر، تبادل تجربیات و گفتگوی فناوران با سیاست مداران و سرمایه گذاران را به عنوان اهداف دیگر خود انتخاب کرده است.

در نمایشگاه اینوتکس 2018، با توجه به روندهای جهانی و اهمیت امر، موضوع اصلی «شهر هوشمند» قرار گرفته و «شهر هوشمند، زندگی هوشمند» به عنوان شعار این نمایشگاه در نظر گرفته شده است. نشست بررسی انرژی‌های تجدیدپذیر نیز در حاشیه نمایشگاه اینوتکس برگزار می‌شود.

شهر هوشمند طیف وسیعی از فناوری‌ها را در بر می گیرد که شامل مدیریت هوشمند انرژی، حمل‌ونقل هوشمند، دستگاه‌های هوشمند مبتنی بر اینترنت اشیاء، مدیریت و تبادل هوشمند داده، زیرساخت‌های هوشمند، بهداشت و سلامت هوشمند و محیط زندگی و محل زندگی هوشمند است که در نمایشگاه امسال به این موضوعات توجه ویژه می‌شود.

نمایشگاه بین‌المللی نوآوری و فناوری اینوتکس 2018 (INOTEX 2018)، از ساعت 10صبح تا 8 شب برای حضور علاقمندان برپاست.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.